Hej Peter,
Jeg sad indtil for nylig med det samme spørgsmål og denne artikel hjalp mig med at afklare det. Det handler i bund og grund om hvordan du i første omgang har indhentet dit samtykke fra dine nyhedsbrev-modtagere.
https://business.emaerket.dk/ikke-kategoriseret/gdpr-skal-jeg-indhente-nyt-samtykke-sende-nyhedsbreve/
På mit arbejde havde vi både modtagere der havde givet et klart og aktivt samtykke, samt nogle som havde givet et passivt samtykke som for eksempel at "Tilmeld nyhedsbrev?" boksen havde været forhåndsafkrydset ved check-ud på vores webshop.
Vi har heldigvis været i stand til at segmentere i "signup sources" således at vi kunen oprette et separat segment til alle dem der havde givet passivt samtykke. Til denne gruppe har vi så sendt en mail og bedt dem opdatere deres nyhedsbrevs-profil hvis de fortsat vil være på listen.
Til de resterende, som allerede har givet aktivt samtykke, har vi "bare" sendt en informativ mail omkring GDPR og vores persondatapolitik.
Jeg håber at du kan bruge dette.