"Mig bekendt er det nu korrekt at rigtig mange ÆGTE varer produceres i de omtalte lande.
Men du tænker måske på, at der udaf 100.000 producenter, kun er 1 der producerer det ægte?"
Det har intet at gøre med, hvor mange producenter, der er. Selvfølgelig bliver mærkevarer også produceret i lavtlønslande, men de bliver ikke solgt fra lavtlønslande. Tekstilfabrikerne sælger jo ikke Diesels tøj vel. Det gør Diesel selv via egne selskaber i fx. DK. Når man som butik i DK køber Diesel, så køber man det gennem deres
datterselskab i DK ikke via et eller andet
selskab i fx. Tyrkiet. Der er selvfølgelig også uautoriserede kanaler, som sælger Diesel, men det er primært gamle kollektioner eller forhandler, som køber op via forskellige konstelationer. Hvis man bliver tilbudt Diesel, Lacoste mv. direkte fra fabrikker, som nogle slagtilbud lyder på fx. Alibaba, så er det kopier. Derfor når man køber "mærkevarer" i Tyrkiet, Thailand, Indien, Bangladesh og andre lande, så er det ALDRIG den ægte varer, men derimod kopier, fordi det ligger til deres højreben at producerer det. Man producerer jo ikke kopier af fx. Diesel i Danmark, men man importerer derimod kopier. Omvendt så bliver originalt Diesel osv. solgt under akkurat samme præmiser i Tyrkiet, som det gør i Danmark. Mærkevarer gør meget ud af at harmonerer priserne på praktisk talt alle markeder, og dermed er momsforskellen gerne den eneste parameter, der afgør forskellen. Det er selvfølgelig ikke en regel, der er undtagelser og markeder, hvor priserne er anderledes skruet sammen, men hovedsageligt er
momsen tit den eneste forskel.
Nesse501: Jeg siger ikke, at alt Diesel bliver produceret i Italien. Alle deres jeans bliver stadigvæk produceret i Italien. Alt andet bliver produceret vidt forskellige steder i verdenen.