Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj fra Tyrkiet og adnre lande som Kina

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par måneder siden var jeg - i en anden forbindelse - i kontakt med en tøjproducent i Afghanistan, som faktisk producerede mærkevarer-produkter, især jeans, til det Italienske marked... det var bl.a. et par kendte Italienske mærker - så ikke utænkeligt at "Made in Italy" er lidt en tilsnigelse...

Pågældende producent var iøvrigt både villig og i stand til at levere til Danmark.
 
Skal se om jeg hitte ham igen - for lige nu husker jeg selvfølgelig i hvilken forbindelse/hvor vi connectede. Men såfremt man er seriøs omkring import af tøj, skulle det vel være til at hitte ud af; hvorvidt der findes seriøse producenter i "billige lande" som eks. Afghanistan.
 
MVH

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra istanbul
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold dig meget langt fra Diesel, du ender i retten. Og nej de laver ikke i Ýstanbul, men i Ýzmir og selv deres 2 sortering bliver brændt paa baalet. ergo det er ik agte varer du har set.

Vh

Nesse Celik nesse501@hotmail.com www.bestconnection.org www.brandsint.com

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
At importerer "mærketøj" fra Tyrkiet er praktisk talt at importerer kopitøj. Jeg er ikke klar over, om du er selv, er klar over det, eller om du bare tænker "hold kæft det er billigt - det må jeg importerer" - uanset hvad så pas på. Tolderne har heldigvis fået flere beføjelser og ressourcer til at slå ned på kopivarer, og som importør koster det kassen. Når du importerer fra lande som Tyrkiet, Indien, Thailand osv., så er det 99,999% sikkert, at det er kopier, så jeg kan kun anbefale dig at lade være.
Du skriver, at du vil importerer Diesel, hvis jeans er en af tingene, så kan du allerede se, at det er kopier. Alle Diesels jeans bliver produceret i Italien.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 12:17:18 AM Forfatter: nse
At importerer ''mærketøj'' fra Tyrkiet er praktisk talt at importerer kopitøj. Jeg er ikke klar over, om du er selv, er klar over det, eller om du bare tænker ''hold kæft det er billigt - det må jeg importerer'' - uanset hvad så pas på. Tolderne har heldigvis fået flere beføjelser og ressourcer til at slå ned på kopivarer, og som importør koster det kassen. Når du importerer fra lande som Tyrkiet, Indien, Thailand osv., så er det 99,999% sikkert, at det er kopier, så jeg kan kun anbefale dig at lade være.
Du skriver, at du vil importerer Diesel, hvis jeans er en af tingene, så kan du allerede se, at det er kopier. Alle Diesels jeans bliver produceret i Italien.

Mig bekendt er det nu korrekt at rigtig mange ÆGTE varer produceres i de omtalte lande.
 
Men du tænker måske på, at der udaf 100.000 producenter, kun er 1 der producerer det ægte? 

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra istanbul
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
 
At importerer "mærketøj" fra Tyrkiet er praktisk talt at importerer kopitøj. Jeg er ikke klar over, om du er selv, er klar over det, eller om du bare tænker "hold kæft det er billigt - det må jeg importerer" - uanset hvad så pas på. Tolderne har heldigvis fået flere beføjelser og ressourcer til at slå ned på kopivarer, og som importør koster det kassen. Når du importerer fra lande som Tyrkiet, Indien, Thailand osv., så er det 99,999% sikkert, at det er kopier, så jeg kan kun anbefale dig at lade være.
Du skriver, at du vil importerer Diesel, hvis jeans er en af tingene, så kan du allerede se, at det er kopier. Alle Diesels jeans bliver produceret i Italien.
 
Du er altsaa lidt galt paa den naar du skriver at det er kopivarer fra Tyrkiet. Vi laver selv en del for Italienske mærker her i Istanbul. Men det er korrekt at hvis du tar paa et '' local '' market er det med stor sandsynlighed kopier. Og NEJ Diesel bliver ik kun lavet i Italien. De laver bla. her i Tyrkiet, Indien vi har saagar hevet fra deres fabrik i Mexico City. og solgt til stor dansk kæde.
 

Nesse Celik nesse501@hotmail.com www.bestconnection.org www.brandsint.com

Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Nesse

 
Du er helt ret...Er fra Tyrkiet, og ved udemærket godt hvordan det hænger sammen....Men jeg tror nogle herinde har misforstået det.
 
 
 
Fra istanbul
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for det gode råd..Nu er Tyrkiet og Kina ikke inde for EU, men der e rstadig 1000andre ting ejg sikkert ikke kan holde styr på SNØFT

 
Du kan ikke sammenligne Kina med Tyrkiet. Tyrkiet har en associerings med EU, dvs. at det varer der importeres eller eksporteres til Tyrkiet sættes på sidefor som andre EU lande. Der er ingen kvoter, ingen Told eller andre specifikke tarifkoder der ska værer opfyldt. Hvis du er importør reg. hos Told & Skat ska du ej heller betale indgående moms, men du ska selvf. opgive det, eller din speditør ska.
 
Venligst

Nesse Celik nesse501@hotmail.com www.bestconnection.org www.brandsint.com

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Wubi.dk: 
"Mig bekendt er det nu korrekt at rigtig mange ÆGTE varer produceres i de omtalte lande.
 
Men du tænker måske på, at der udaf 100.000 producenter, kun er 1 der producerer det ægte?"
 
Det har intet at gøre med, hvor mange producenter, der er. Selvfølgelig bliver mærkevarer også produceret i lavtlønslande, men de bliver ikke solgt fra lavtlønslande. Tekstilfabrikerne sælger jo ikke Diesels tøj vel. Det gør Diesel selv via egne selskaber i fx. DK. Når man som butik i DK køber Diesel, så køber man det gennem deres datterselskab i DK ikke via et eller andet selskab i fx. Tyrkiet. Der er selvfølgelig også uautoriserede kanaler, som sælger Diesel, men det er primært gamle kollektioner eller forhandler, som køber op via forskellige konstelationer. Hvis man bliver tilbudt Diesel, Lacoste mv. direkte fra fabrikker, som nogle slagtilbud lyder på fx. Alibaba, så er det kopier. Derfor når man køber "mærkevarer" i Tyrkiet, Thailand, Indien, Bangladesh og andre lande, så er det ALDRIG den ægte varer, men derimod kopier, fordi det ligger til deres højreben at producerer det. Man producerer jo ikke kopier af fx. Diesel i Danmark, men man importerer derimod kopier. Omvendt så bliver originalt Diesel osv. solgt under akkurat samme præmiser i Tyrkiet, som det gør i Danmark. Mærkevarer gør meget ud af at harmonerer priserne på praktisk talt alle markeder, og dermed er momsforskellen gerne den eneste parameter, der afgør forskellen. Det er selvfølgelig ikke en regel, der er undtagelser og markeder, hvor priserne er anderledes skruet sammen, men hovedsageligt er momsen tit den eneste forskel.
 
Nesse501: Jeg siger ikke, at alt Diesel bliver produceret i Italien. Alle deres jeans bliver stadigvæk produceret i Italien. Alt andet bliver produceret vidt forskellige steder i verdenen.
  
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan jo diskutere emnet frem og tilbage længe, så det synes jeg ikke at vi skal spilde vores tid med.

Jeg tror det er vores definition af "ægte" som skaber problemet
 

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 6:45:30 PM Forfatter: wubi.dk

Vi kan jo diskutere emnet frem og tilbage længe, så det synes jeg ikke at vi skal spilde vores tid med.

Jeg tror det er vores definition af ''ægte'' som skaber problemet

Ja, selvfølgelig. Jeg forstår ovenstående som, at vi ikke har samme definition af "ægte". Hvis din definition af "ægte" ikke er den juridske, så er det problemet. Men jeg kunne godt tænke mig at hører din definition så fremt, den ikke er den samme.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)