Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparring søges til naturvenlighosting.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Nu er vi (tre mand) gået i luften med naturvenlighosting.dk. Vi har solceller der opfanger solens stråler og herved kan hoste på solens stråler og samtidigt reducere Co2 udslippet væsentligt. Vi håber på at det vil blive taget godt imod da vi har både hjerte og hjerne med i virksomheden. Vi vil gerne høre hvad i synes om produktet. Kig ind på www.naturvenlighosting.dk.

Mvh.

Anette

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt vil jeg aldrig give 65 kr. pr måned for 75 mb webplads, det er næsten en krone pr mb.. Hvad får man som kunde specielt hos jeres firma, udover tanken om at i benytter solceller til at skaffe strøm?

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Vi reducerer jo Co2 udslippet i verden. Det er hovedformålet at være miljøbevidste i hostingøjemed også. Anlægget er jo en større investering sammen med hele setuppet bag. Hvornår er det interessant at være miljøbevidst prismæssigt for dit vedkommende?

Hej igen

Anette

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg finder tanken meget sympatisk, og jeres udbyder har da også fået utroligt meget omtale på baggrund af deres miljøvenlige setup. Tidligere har f.eks. Servage forsøgt sig med miljøvenlig webhosting rettet mod bl.a. danskere og det var et flop, men de satsede også på low cost webhoteller.

Hvis man kigger på den generelle tendens for miljøvenlige tiltag indenfor hosting, så er den motiveret af følgende tre ting:

1) Besparelser på bundlinjen.
2) Muligheden for at leve op til miljøkrav/love.
3) Et forbedret image / PR

Punkt 1 kommer ikke kunden til gode i jeres situation, punkt 2 er primært relevant for datacentre og punkt 3 betyder typisk ufatteligt lidt når det kommer til et webhotel, men er ikke desto mindre det mest relevante punkt for jer.

Prisen på 65 kr. synes jeg ikke der er noget galt med - jeg tror ikke man skal satse på pris som det primære konkurrenceparameter hvis man vil sælge miljøvenlig webhosting. Jeg er dog i tvivl om hvor vidt markedet er modent nok til det, hvilket Servage's grønne flop kunne bevidne om at det ikke var. Der er helt sikkert nogle kunder der vil lade sig overtale alene af punkt 3 samt deres samvittighed, men jeg tror ikke det er nok til at bygge en hel forretning på udelukkende at levere miljøvenlig webhosting til det danske marked.

Jeres side er meget fin, jeg synes dog der mangler lidt tekst på undersiderne og så ville det virke mere professionelt hvis i fik ét telefonnummer til virksomheden frem for at have to mobilnumre stående. Herudover mangler der adresse samt cvr nummer så vidt jeg kan se, og det bør også oplyses at datacentret ligger i USA da det kan være en relevant oplysning for nogle kunder.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, som ved cirka hvor meget strøm en server bruger i sin levetid i forhold til hvor meget strøm der bruges til at lave serveren, reol, aicondition-maskinen og til at bortskaffe det hele igen om fx 5 år når det skal udskiftes.

Nogle gange bliver man overrasket over hvor lidt det almindelige forbrug af strøm til drift udgør af det samlede forbrug i forbindelse med produktion, fragt og genanvendelse. Aner ikke om det er tilfældet for servere, men det kunne da være interessant at vide, ikke?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis et firma, på basis af at have et webhotel som er powered på solenergi, kalder sig miljøbevidste eller måske ligefrem miljørigtige kommer det for mig hurtigt til at lyde som en lidt plat greenwashing (pendant til hvidvaskning af pange; hvidvaskning af firmaets miljøprofil).

Særligt fordi det kun - som jeg lige læser det - er strømmen til serveren som er miljørigtig. Hvordan med strøm til resten af centret? Hvordan med alle de andre faktorer, er tingene købt og bygget både miljømæssigt og etisk korrekt? Hvordan med regnvejrsdage, kan solenergianlægget trække nok, eller switcher i der over på alm. DONG strøm (som vi jo alle ved var et fup nummer da de sagde grøn strøm)
For mig, skal der langt mere til end bare solenergi før jeg gider overveje jer...

Selv om jeg ikke ville have noget imod en grøn profil, så er der ting som er vigtigere, herunder sikkerhed for at driften er i orden. Det mangler I at bevise overfor mig.
Dertil mangler jeg et eller andet som understreger jeres ord, fx Greenpeace, miljøministeren, eller lignende som siger god for jer.

Måske I skulle overveje, at donere et beløb til en god sag for hvert webhotel. Det ville måske virke positivt hvis der stod at I giver 10% af prisen for et webhotel til Greenpeace.

De der 29,- for oprettelse, hvad er det for noget? 29,- dækker jo ingenting hvad angår den tid I skal bruge på at starte en kunde op. Jeg tror det kan virke som en indgangsbarriere fordi det smager af gebyr - og gebyrer har per defination en negativ klang.

Jeg føler mig generelt ikke sikre hos jer. Hvem er I? For så vidt kan I være 3 skolebørn på 17 år som har smækket en server op i jeres forældres kælder? Eller 3 topproffesionelle serverteknikere med mange års erfaring og akkrediteringer som har totalt styr på hele aspektet fra opbygning af hostingcenter, konfigurering af servere og sikring af stabil drift? Eller et sted midt i mellem...
Men da jeg ikke kan finde ud af det nogensteder antager jeg ganske automatisk det værste :-(

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai Lønne,

Tak for dit gode og lange svar. Det får os i tanker om hvilke huller andre ser når de ser vores site. Det er selvfølgelig ikke hvidvaskning men vi er hippier med teknisk indsigt. Vi har tilsammen 12 år på bagen som selvstændige i andet regi (relateret omkring webhosting).

Systemet er selvfølgeligt lavet så vi ikke er afhængige af soltimer. Solen forsvinder jo først om 5 mia år og skulle vores forsyning gå sig en tur har vi en backup der kører på metangas (det der ligger tættest på naturvenlige ressourcer) og ja der er ikke brug af strøm. Vi har testet systemet i to  mdr. nu så vi ved at det virker.

Jeg synes absolut det lyder som en god ide at få en udtalelse fra Troels Lund Poulsen. Tak for den.

Vi har allerede 2 elselskaber som er klar så det er bestemt blevet taget godt imod. At man har et miljøbevidst alternativ.

Giv os gerne benefit of the dowbt. Vi starter jo alle et sted. Lad os høre hvad dit behov er - hvis du har lyst til at hjælpe med at reducere Co2 udslip.

Tak for din melding.

Mange hilsner

Anette

naturvenlighosting.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Go ide:
Tak for dit gode og lange svar. Det får os i tanker om hvilke huller andre ser når de ser vores site. Det er selvfølgelig ikke hvidvaskning men vi er hippier med teknisk indsigt. Vi har tilsammen 12 år på bagen som selvstændige i andet regi (relateret omkring webhosting).

Jamen velbekomme.
Forstå mig ret, jeg siger ikke i laver greenwashing, men mere hvordan jeg/andre kunne komme til at se en virksomhed der fejlprofilerer sig på baggrund af at være kunde hos jer.
De 12 års erfaring, se at få dem beskrevet, dokumenteret og ud på jeres website. Hvis ingen kender jeg og har talt pænt om jer endnu, I ikke kan fremvise referencer (klart nok, I er nystartede) - så er den personlige profilering af folkene bag et meget godt alternativ...  i hvert fald langt bedre end at skrive garanteret 99,1% oppetid.
Jeg kan nævne, at for eget vedkommende der er vi i mit firma ligeglade mig den garanterede oppetid og lovede økonomiske kompensation der ligger bag. Vi vil føle os 200% sikre på at alting kører, hele tiden og altid.

Go ide:
Giv os gerne benefit of the dowbt. Vi starter jo alle et sted. Lad os høre hvad dit behov er - hvis du har lyst til at hjælpe med at reducere Co2 udslip.

Jo selvfølgelig er jeg interesseret i at hjælpe til med at forbedre vores jord, men det bliver aldrig på bekostning af mine kunder. Jeg har et godt forhold til mange af mine kunder og kan en enkelt gang eller to slippe afsted med fejl, men hvis jeg tilbyder dem ustabil hosting så ved jeg at der er utilfredse kunder i røret mindre end et minut efter. Bogstaveligt talt.

Det skal sige, at vi har egne servere som hostes ude i byen og med en flerårig kontrakt. Så for os er det slet ikke interessant at snakke skift til ny leverandør. Tag derfor mine kommentarer som konstruktiv kritik fra en som bestemt ikke er den teknisk-kyndige person i en IT virksomhed, men har forhandlet med efterhånden en del hostingvirksomheder... 

Jeg synes bestemt at jeres koncept er interessant, men jeg mener også at I er et stykke fra at have en interessant profil opbyggget (hvilket i øvrigt er noget man ofte ser i jeres/vores branche; nørder som nørder sig ind i det de er gode til og glemmer at det også skal kommunikeres).

Held og lykke med virksomheden, og spørg endeligt hvis der er noget af det jeg siger som er uklart :-) 

 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Go ide:

Hej Aminoer,

Nu er vi (tre mand) gået i luften med naturvenlighosting.dk. Vi har solceller der opfanger solens stråler og herved kan hoste på solens stråler og samtidigt reducere Co2 udslippet væsentligt. Vi håber på at det vil blive taget godt imod da vi har både hjerte og hjerne med i virksomheden. Vi vil gerne høre hvad i synes om produktet. Kig ind på www.naturvenlighosting.dk.

Mvh.

Anette

He Anette

Jeg synes, at det er en rigtig god ide. Jeg tror bestemt der er et marked for det, men jeg vil mene at de firmaer i skal henvende jer til er firmaer som mit eget. Dvs, hvor der indgår et bevist valg om at være så lidt miljøbelastende som overhovedet muligt. Både i de produkter/ydelser der tilbydes, men ikke mindst hele setuppet bag overfladen, dvs. hvilket papir man bruger osv. Altså der hvor hele miljøaspektet tages seriøst og gøres gennemført over hele linien efter et valg der bygger på moral og ikke økonomi. Prisen på de 65 kr skræmmer ingen i dette segment, men du skal sørge for, at tingene er i orden. Hvis tingene ikke virker (dvs. for meget nede tid og andet bøvl) er det jo lige meget.

Edit: Og husk lige hvis I vil tages seriøse, så hedder de CO2 med sænket 2-tal og ikke som i har bl.a. har skrevet i topbaren C02 (C nul 2). /martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej En anden vej.dk,

Dejligt at se at du sælger økologi. Går det godt med det?

Tak for input. Vi har fået rettet vores måde at skrive co2 på. Tak for input.

Vi har udover det et papirløst kontor. Vi har selvfølgelig elspareskinner på vores egne maskiner og tilnærmelsesvis det bedste af det bedste men jeg forstår godt hvad du mener. Der er dog stadig lidt vej til at vi kan kalde det grønt kontor men mon ikke også computerproducenterne leverer noget på et tidspunkt de kan kalde grøn pc.

Hvor lang tid har du solgt økologisk tøj?

Er du koblet op på økobarn.dk Jeg har læst de har stor fremgang.

Tak for input.

Mvh

Anette

Naturvenlighosting.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)