Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor dominerende er Google?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

På min blog (iPhoneguide.dk; har jeg kigget lidt på statistikken over hvilke søgemaskiner de besøgende kommer fra.

Det er meget entydigt at de kommer fra Google, her er min statistik:

99,6% fra Google

0,3% fra Yahoo

Det er ikke fordi siden ikke får besøg af yahoos crawlere, for det gør den. Ca. halvt så ofte som af Googles crawlere. Jeg synes det lyder underligt, at Google er SÅ dominerende, så måske der er en anden forklaring. Enten betyder det vel at Yahoo virkelig ikke bliver brugt og at det derfor er spild af tid at beskæftige sig me den, eller også betyder det at jeg tværtimod har brugt for lidt energi op at komme ordentlig til tops i Yahoo, hvilket ikke giver nogen besøgende derfra.

Hvad er jeres erfaringer med Google vs. Yahoo?

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det er spild af tid at beskæftige sig med Yahoo, Google er dominerende trist men sandt.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
mcsolutions:

 Det er spild af tid at beskæftige sig med Yahoo, Google er dominerende trist men sandt.

Det er også mit umiddelbare gæt, men Microsoft er øjensynligt villige til at købe Yahoo for over 200 mia. kr. så et eller andet af værdi må der jo være i selskabet. Og det er i øvrigt ikke for at dreje diskussioner over på dette køb af Yahoo, jeg vil hellere høre om jeres erfaringer med yahoo vs. google.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at undersøge dine placeringer på diverse søgeord, på hver af de to. Det kan jo være, at du ligger højt på Google mens du er +30 på både Yahoo og MSN. 

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørger du mig, mener jeg personligt at google står alt for godt på marked, så vi må da håbe af yahoo kan give dem mere modstand end på nuværende tidspunkt.

Ville mene Mircosoft har muligheden for at kunne gøre det.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Google er i den vestlige verden ekstremt dominerende og i DK har de en endnu større dominans end i så mange andre lande.
I US står de for mellem 60 og 70 % af søge markedet, mens Yahoo, MSN og ask.com tager de resterende % i nævnte rækkefølge.

I DK har Google, som jeg lige husker statistikken, 85-90% af markedet og er dermed dominerende ud over alle grænser. Særligt når man snakker betalt annoncering i søgemaskinerne, er det knap værd at bruge tid på at tænke på annoncering i Yahoo's netværk - i hvert fald skal der først postes markedsførings kroner i Google Adwords...

Når man laver "organiske" søgemaskine optimering, kan man jo sige, at det arbejde du gør for at komme højre op i Goole et langt stykke hen af vejen også hjælper dig op i Yahoo og MSN. Dog virker de forskellige søgemaskiner på lidt forskellige måder når det kommer til indeksering og vurdering af relevans. Hvis du sidder med to metoder hvor den ene er "elsket" af Google og den anden er "elsket" af Yahoo, så arbejd med den første for som verden ser ud i dag, giver det mest at lege med Google.

At Microsoft ønsker at betale sindsygt mange penge for Yahoo, skal næppe ses som at de alene ønsker at erhverve sig en god søgemaskine. De ønsker at konsolidere sig i markedet og stå stærkere overfor Google og de mener at de bedre kan gøre det, ved at slå sig sammen frem for at konkurrere alene mod hinanden og Google...
Det får næppe en betydning lige her og nu, men det bliver da spændende at se, hvordan det kommer til at påvirke markedet og om vi inden for en relativ kort periode skal til at lege med både Google og MSN/Yahoo som to næsten ligeværdige konkurrenter.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tommy:

Prøv at undersøge dine placeringer på diverse søgeord, på hver af de to. Det kan jo være, at du ligger højt på Google mens du er +30 på både Yahoo og MSN. 

Netop, og det er derfor jeg vil høre andres erfaringer for at kunne udelukke/bekæfte dette.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får slet ingen trafik fra MSN/ Live.com? Det burde du nok se nærmere på - er dine sider indekseret dér?

Hvis ikke kan det anbefales at tilmelde dit site til Live Webmaster Tools: http://webmaster.live.com

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Et udokumenteret råd ville være at fokusere mere og mere på msn. De må med tiden vinde markedsandele der betyder noget, qua deres dominans på software til privatcomputere. Alt andet ville være en skandale, nu da de så åbenlyst fokuserer på at blive en populær søgemaskine.

Hvad der kommer til at ske med Yahoo er spændende, men alt andet lige har Yahoo aldrig overført deres popularitet fra det nord-amerikanske marked til Danmark, og det lader heller ikke til at de gør et forsøg længere. Det kan selvfølgelig ændre sig nu, men jeg tror det ikke.

Men Google er King, og det vil de fortsætte med at være i den nærmeste fremtid.

Tegn på at der skulle ske skred i Google's dominans, kan måske ses når lokale søgemaskiner begynder at bruge andre søgeresultater som supplement end Google's.

Mvh,
Troels

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

mcsolutions:

 Det er spild af tid at beskæftige sig med Yahoo, Google er dominerende trist men sandt.

Det er en meget snæver og ikke særlig klog holding at have til markedsføring i søgemaskiner.

Dels er Google bestemt ikke lige dominerende i alle lande. Sælger du i Rusland, Japan eller Kina er Google f.eks. den lille, og i USA er der også en væsentlig del af markedet som andre sidder på.

Jeg husker en sag jeg sad med for et stort Amerikansk fima, som var røget ud af Google. Udover at vi arbejdede på at få dem med ind igen, arbejdede vi også på at øge deres trafik fra de andre søgemaskiner, som de, som dig, helt havde glemt at fokusere på. Det tog et helt år inden vi fik dem ind i Google igen, og på den tid var det lykedes for os at skabe LIGE så meget trafik fra de andre søgemaskiner tilsammen, som de før havde fra Google. Og da Google så kom tilbage, så var det stort set en fordobling i forhold til året før.

Det sidste man skal huske på er, at markederne er meget foranderlige. Der var også mange der i 1997 satsede næsten ensidigt på AltaVista eller Jubii. Det viste sig dog at være præcist ligeså dumt kort tid efter, som det i dag vil være udelukkende at fokusere på Google!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)