Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min "partner" har intet lavet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude håber i har haft en god start på ugen. Jeg vil gøre en lang historie kort. For ca 3-5 mdr siden stopped jeg min virksomhed som jeg kan sige havde været en success over alt forventning , dog var der nogle ting i selve virksomheden som gjorde at jeg ville søge nye muligheder :)


Jeg begyndte at lave mit nye projekt, købte alt(domæne, server, div), min ven begyndte at vise utrolig interesse i mit projekt, og jeg kunne hurtig mærke på ham at han prøvede at blive en del af det, da virksomheden var ny (jeg havde været igang i 5 dage), sagde jeg at hvis han gav den ligeså meget gas som mig kunne han være med.

Skæbnen skal ske at serveren ender med at gå ned næste dag pga for mange besøgende :) Jeg ringer self til ham og fortæller det, han fortæller mig han ikke har tid da han hellere vil spille fifa, da jeg ikke har tid til at tage en diskussion op og serveren bare skal ordnes gør jeg intet ud af det og regner med han ikke vil være med. 3 dage efter ringer han igen og snakker kun om hvor mange penge vi har tjent (intet om server problemer osv), jeg fortæller ham så at han ikke er med mere, da han ingenting har lavet og da jeg endelig skulle bruge ham var han der ikke. Han begynder så at fortælle at jeg har misforstået det hele og skynder sig at tage penge frem og betaler 200kr. (Jeg har haft 500kr i udgifter). Jeg sagde at jeg stadigvæk ikke ville havde ham med fordi han intet lavet/har lavet, han fortæller mig så at nu begynder jeg at se en ny side af ham fordi nu har han tjent penge.. Jeg gir ham en chance til. Ud af 10 dage han har kun arbejdet i 2, og i de 2 meget få timer.
Jeg laver så en aftale med ham, han klarer alt support og div og jeg laver alt det tekniske. Nu idag han har ikke svaret support mail i 12 timer og han er faktisk bare en lænke om min fod.

Jeg tænker jeg vil give ham hans 200 kr og sige vi ses, alt står i mit navn, han har intet lavet pg overholder ikke aftaler..

Er det fair?

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk på at lave en kontrakt for begge jeres skyld. Da jeg var yngre hjalp jeg en såkaldt "ven" med at programmere noget software som han brugte til at bygge hele hans kundebase op med, og på et senere tidspunkt da han begyndte at tjene 100.000+ pr. måned på det, så jeg aldrig én eneste øre. Det var endda en jeg havde kendt gennem flere år, så du kan ikke stole på nogen. :)

Men din ven du fortæller om, lyder ikke som en jeg gad samarbejde med hvis han har for travlt med at spille spil, og kun tænker på pengene, det beviser bare for mig at det er det eneste han tænker på.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud af de 5 dage han har været med har jeg kunnet få fat på ham i de 2. Så muligheden for at skrive en kontrakt har ikke været tilstede :)

Alt står i mit navn, jeg har givet ham muligheden for at få tingene til at stå i hans navn, men han var bange for hans navn blev"misbrugt".. 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldigt for dig, så har han ikke meget at skulle have sagt :)

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, håber snart jeg har lært lektien om ikke at starte noget op med venner :(

Tilmeldt 2. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

1 aldrig bland forretninger med Venner eller familie

2 i har ingen kontrakt og 200 kr ???? imellem jer ..betal dem og kom videre

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis det var også min ide :)

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffanMax:

Mange tak, håber snart jeg har lært lektien om ikke at starte noget op med venner :(

Tror nu ikke nødvendigvis, at man aldrig skal starte noget op med sine venner, man skal bare tænke sig godt om inden man vælger hvem man ønsker sig et partnerskab med.. de skal bare kunne bevise over for en at de også knokler på projektet, og ikke kun går op i pengene, som jeg stort set aldrig snakker om, hvis jeg er på udkig efter partnere, fordi de fleste vil sige ja hvis du begynder at nævne penge, og så får du også kun dem der er der for pengenes skyld, og ikke selv vil lægge 110% af dem selv i projektet.

Men mange gode venskaber kan også blive bygget op, det kræver bare personer der har den samme gnist og entusiasme som en selv, hvilket desværre kan være rigtig svært at finde.

Man skal dog også passe på ikke at lukke sig selv alt for meget inde, selvom det godt kan være svært.. fordi hvis man gør det, så møder man aldrig nogensinde de personer der rent faktisk kan gøre noget godt for dig og dem selv, hvis du ved hvad jeg mener.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)