Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til elevplads som mediegrafiker

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er netop gået ud af 9 klasse, og er startet på HHX.

I kan læse mere om mit skoleforløb og mine beslutninger i ansøgningen herunder, pointen er bare at jeg har brug for en elevplads som mediegrafiker i en virksomhed i København. Jeg har udarbejdet en (synes jeg selv) fin ansøgning som jeg vedhæfter herunder.

Jeg håber nogle har mulighed for at give mig feedback på den, og hjælpe mig videre i processen med at få en elevplads. Jeg har allerede sendt den afsted til 12 designbureauer fra undervisningsminsteriets liste over godkendte virksomheder, men desværre uden held.

Glæder mig til at høre jeres forslag og feedback på min ansøgning. Jeg tager også meget gerne imod tips. Hvordan skal ansøgningen stilles op, hvor meget skal jeg inkludere i min portfolio (har lavet mere end det jeg har vedhæftet i ansøgningen).

De bedste hilsener

BTW: Jeg søger primært hos design og reklamebureauer da min største interesse og kompetence er design af logo, tryksager, infographics, reklamer, websites osv. 

Jeg interesserer mig ikke ligeså meget for animation, kodning osv. men 

ANSØGNING: https://www.dropbox.com/s/afqz55eld8dx4ow/ans%C3%B8gning-praktikplads-konform.pdf?dl=0

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Måske vil en lidt mere ydmyg tilgang være en bedre vej frem - Du lyder jo ikke rigtigt som en man kan lære specielt meget men al den erfaring du mener at have. lidt for store armbevægelser og selvoptagethed af en fyr på 16 år.   

Er ked af at sige det, men din ansøgning er ikke ligefrem grafisk spædende/opfindsom - optiks er den rodet med alle de forskellige farver. og alt for meget ligegyldigt grafisk fyld.

12 ansøgning uden held, hvad var begrundelsen for deres afslag? 

 

Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du selv forsøgt at søge elevplads som mediegrafiker? Ellers kan jeg ikke bruge din feedback til noget.

Hvis man ønsker at opnå noget i livet, må man tro på sig selv, have selvtillid og ikke være bange for at vise sine kompetencer frem.

Tak for din negative kommentar.

Og forresten har jeg ikke fået en eneste kommentar fra nogle af dem jeg har søgt elevplads hos, vedrørende det visuelle i min ansøgning. Faktisk har størstedelen givet positiv feedback i forhold til grafiske elementer, farver og generelt design. Har kun fået afslag fra virksomheder som allerede har ansat elev, eller ikke har plads.

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Din ansøgning fejler ingenting. Rigtig fint layout og godt farvevalg. Tag dig ikke af Ravn, ser ofte negative kommentarer fra ham.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedback Simon. Jeg må bare blive ved ;)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vict0rPH:
Har du selv forsøgt at søge elevplads som mediegrafiker? Ellers kan jeg ikke bruge din feedback til noget.

men den kommentar forstår jeg bedre hvorfor du ikke har fået nogen læreplads!  trist at du ikke evner at se lidt ind ad! Sandheden er jo som ofte ilde hørt - men fakta er at der nok er en grund til at du ikke har fået nogen læreplads - undskyldninger er der jo nok af.

Om du har fået positiv feedback eller ej på din ansøgning er jo i bund og grund irrelevant - faktum er jo at du ikke har fået nogen elevplads , måske du lige skulle tænke over det.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

simonph:
Tag dig ikke af Ravn, ser ofte negative kommentarer fra ham

rygklappere er der nok af - men hvor meget er det lige du selv har bidraget med her på Amino - ikke meget!  i modsætning til dig tør jeg godt kalde en spade for en spade!

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er til dels enig med Ravn. Det kan virke en anelse rodet; ligeledes er der meget spildplads.

Jeg synes du skulle gøre det mere kortfattet og få dine vigtigste pointer på de første sider.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vict0rPH:

Har du selv forsøgt at søge elevplads som mediegrafiker? Ellers kan jeg ikke bruge din feedback til noget.

Måske bygger Ravn sin udtalelse på erfaring. Hvem ved om han har siddet på den anden side og læst ansøgninger, eller måske ligefrem selv skrevet nogle tidligere i livet.

Du søger hjælp på et åbent forum, men når der så kommer svar du ikke bryder dig om, bliver du lettere flabet. Skift flabetheden ud, og spørg om uddybende svar, hvis ikke Ravns første var godt nok.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg sad med ansøgninger, synes jeg at det er for mange sider at skulle læse igennem.
Synes personligt ikke at skills giver mening. Hvis du er 100%, hvad er det så i forhold til? Kan du alt? Kan du så ikke lære mere?

Det er tydeligt at se, at du er grafiker. Synes jeg i hvert fald. Men igen, jeg synes den er for lang.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)