Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands, PMV eller ApS?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at oprette virksomhed - indenfor konsulentydelser, og er nået så langt at jeg gerne vil registrere min virksomheds navn.

Jeg er stadig i den meget spæde og indledende fase, hvilket bl.a. indebærer, at jeg ikke har nogen opgaver endnu - af markedsførings-mæssige årsager giver det dog mening, at få virksomheden registreret - bl.a. så andre ikke lader sig inspirere og tager navnet i CVR (domænet HAR jeg allerede sikret mig)

Jeg er endnu meget spæd udi virksomheds opstart, så bær forlods over med evt. åbenlyse spørgsmål, men hvilken virksomheds form bør jeg overveje til min ´nystartede´ virksomhed ?  Da jeg endnu ikke har aktuelle opgaver, overvejer jeg om et PMV (personligt ejet mindre virksomhed) uden indberetning af moms er det rette afsæt - eller skal jeg fra starten blot oprette en Personlig ejet virksomhed med momspligtig indberetning ?  Jeg formoder der administrativt er forskel på moms/ikke moms indberetning.  Skal dog indskydes at jeg forventer at nå mere end de 50.000 - som er grænsen for et PMV - indenfor virksomhedens første leveår.      Jeg har dog også muligheden for at springe direkte ud i et ApS, idet jeg har mulighed for at stille med den krævede kapital - enten som kontanter eller som aktiver.

Jeg vil værdsætte ethvert godt og nogenlunde kortfattet svar :o)

PFT
Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du, som du skriver, forventer over 50.000 omsætning på 12 mdr så skal du faktisk momsregistrere dig med det samme. Loven er at man skal registrere sig når det er åbenlyst at ....

PMV uden moms betyder også med konsulent ydelse, at de firmaer der betaler dig, skal indberette som honorar til skat - helt som hvis du var CPR person - blot med dit CVR i stedet som honorar

Derfor, stift med moms som alm enkeltmands hvis du IKKE forventer at have risiko ved dit arbejde - Har du risiko, så lyder ApS som det rette alternativ - Det er jo ikke en udgift - blot som alle andre aktier, her i dig selv men - ApS koster mere i drift en enkeltmands - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

god vind med det
John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for et hurtigt og velformuleret svar - det bliver så nok enkeltmands i første omgang; jeg formoder ikke at det er så svært, at overgå til f.eks. ApS på et senere tidspunkt, hvis behovet viser sig.   Og tak for de gode betragtninger om risiko vurdering; jeg er helt med på at enkeltmands er lig med personlig hæftelse, men da virksomheden formentligt ikke vil rumme mange andre aktiver end min egen person i en længere periode, så vurderer jeg risikoen som overskuelig.
Jeg læser videre på din blog som anbefalet.

Og tak :o)
Anders R.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)