Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for deep linking - Må man linke til andre på ens hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. Jeg er helt ny herinde. 

Jeg roder lidt med en ny hjemmeside. Jeg vil gerne linke til forskellige virksomheder og foreninger. Det er en non-profit hjemmeside. Det vil sige, at man ikke skal betale, for at få adgang til indholdet på hjemmesiden. Der er heller ikke krav om medlemskab eller log-in. Det er frit tilgængeligt for alle 24/7. 

Lige et tænkt eksempel. Lad os sige, at jeg gerne vil lave en hjemmeside med en sorteret oversigt over alle sportsudbud i og omkring hovedstadsområdet. Det vil så kræve et link til alle sportsklubber, fitnesscentre, yogahold, karateskoler osv. Det kunne så også være med links til alle sportsbutikker inkl. der, hvor man kan få sat nye snører på sin tennisketcher osv. 

Det vil være gratis for alle at have et link på siden. Så ingen betalinger hverken for brugerne eller dem, der bliver linket til. 

MEN.... må man godt linke til andre virksomheder via ens hjemmeside?

Og er det et lovkrav, at man får lov af dem man linker til?

Det er naturligvis god stil at henvende sig, men er det lovpligtigt?

Det er jo en kæmpe opgave i sig selv, hvis man skal have e-mailkorrespondance med flere hundrede om noget, de alle vil sige ja til. Med mindre man naturligvis skriver en non-reply mail, der blot informerer dem om, at de er listet på siden. But still... Prøver at optimere min tid, da den er sparsom nok i forvejen :)

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er tilladt at linke alt det du vil. Det er meget få jeg har hørt om der brokker sig over at få et link fra en anden hjemmeside ! :) 

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke alle der vil have deres link på hvilken som helst side.

Derfor er det bedste at folk selv opretter deres link på din hjemmeside, eller at man er indforstået med det.

Et tænkt eksempel ville være, hvis du skrev om et følsomt emne fx religion, og at du så linkede helt vildt meget til Lego! Jeg tror ikke at Lego ville synes om at blive sat i forbindelse med noget religiøst.

Det vil også skabe mere troværdighed, at det ikke er dig selv "bare" linker, men at det er sket i et samarbejde med den som linket peger på.

Selvom det egentlig ikke er noget du sælger, skal du passe på med, at sende emails.
Så vidt jeg ved er det ulovligt, at sende emails på denne måde.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Ja, du må linke til andre sider også uden at spørge om lov.

Og ud fra dit "tænkt eksempel" er der ingen problemer, så gå du bare i gang :-)
De fleste vil jo bare blive glad for et link.

Det er klart du ikke skal skrive : "Her får du 80% rabat", hvis man ikke får 80% rabat. Men sådan lyder det jo heller ikke til, at du vil sætte det op.

Skulle der være en som ikke vil være på siden, så kan du jo bare slette ham igen.

God dag,

Carsten

2 webshops med Printerpatroner - Strømper - Disneyland Paris tilbud - Ja, en fin blanding :-)

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hojben:

Hej,

Ja, du må linke til andre sider også uden at spørge om lov.

Og ud fra dit "tænkt eksempel" er der ingen problemer, så gå du bare i gang :-)
De fleste vil jo bare blive glad for et link.

Det er klart du ikke skal skrive : "Her får du 80% rabat", hvis man ikke får 80% rabat. Men sådan lyder det jo heller ikke til, at du vil sætte det op.

Skulle der være en som ikke vil være på siden, så kan du jo bare slette ham igen.

God dag,

Carsten

Fedt Carsten, så opretter jeg dig bare på min hjemmeside: https://findenwebshop.dk/

:)

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad har du gjort Dimitri? Har du haft kontakt til alle du linker til?

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jannox:

Men hvad har du gjort Dimitri? Har du haft kontakt til alle du linker til?

Utrolig mange har jeg selv haft spurgt om de vil oprette sig.
Nogle er kommet selv:
Og jeg opfordrer stadig folk til, at oprette sit link.

Tilmeldt 27. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende, tak for svar :)

Så hvis det skal foregå uden salgs-emails/emailhenvendelser og stadig med link-ejernes samtykke, så skal de på en eller anden måde selv opdage min hjemmeside - og selv anmode om at komme på siden?

Rent teknisk er det ikke muligt, at lade andre end mig oprette links på hjemmesiden, da mit websystem er begrænset i forhold til admins. 

Må man godt sende en mail med følgende tekst:

"Hej X, jeg finder din hjemmeside relevant i forhold til vores nye frivillige intiativ, der forsøger at samle alle sportsudbud i hovedstadsområdet, og har derfor tilladt mig at linke til jer, så folk har nemmere ved at finde jer i mængden. Håber det er ok med jer, og at vil bakke op om initiativet. Hvis I ønsker jeres link fjernet, så accepterer vi naturligvis dette, og fjerner det med det samme i anmoder herom. Venlig hilsen" 

Eller gælder det stadig som en "salgs-mail", og dermed ulovlig henvendelse?

Takker

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du kan linke lige så tosset f vil til andre sider uden at spørge først, dog kan det være nogen så skriver og spørger om du vil fjerne et link, af den ene eller anden årsag.

Der dog sider man ikke skal ønske at linke til, i tilfælde af at de fx gør noget ulovligt eller lignende, som du så ikke vil sættes i relation med.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle der skriver at du kan linke frit er fuldstændig galt på den!

Dette er fra Kroman Reumert advokatfirmaet - https://www.kromannreumert.com/Nyheder/2014/05/Brug-af-dybe-links-er-ikke-altid-lovligt

Dette er Autouncles tabte retssag - hvor links til information der er offentliggjort ikke må bruges.

http://www.dr.dk/nyheder/penge/dansk-bil-soegemaskine-i-knae-efter-aarelang-retssag

https://www.fdih.dk/nyheder/2016/juni/autouncle-tabte-sag-til-bil-markedet-og-ebay

https://www.autouncle.dk/da/nyt_om_sagen_autouncle_ebay

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)