Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af faktura fra Upwork i Dinero

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har haft en freelancer til at hjælpe mig med noget programmering i forbindelse med et projekt. Det er sket igennem www.upwork.com.

Jeg har nu modtaget fakturaen og pengene  er trukket - Fakturaen er på $140 (933,57 kr.) og under moms (VAT) står der bare: VAT Reverse Charged og så ingenting.

Fakturaen kommer fra freelanceren selv, lavet igennem Upwork - Han er fra Pakistan.

Mit spørgsmål er så hvordan jeg præcist skal bogføre dette i Dinero (Jeg er ret ny i Dinero). Skal jeg bare vælge "Ydelseskøb verden" og så smide hele beløbet ind som er trukket på kontoen (933,57) og så 0 i moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med VAT reverse charge betyder, at freelanceren er momsregistreret i Pakistan. For at kunne gøre et sådan køb skal du være momsregistret men det er du vel også
Køb af ydelser af den art fra uden for EU kræver momsregistrering i alle fald

Du skal bogføre som du skriver - ydelseskøb verden - så mener jeg helt klart Dinero selv finder ud af at lægge 25% moms på salgsmoms - og samme på købsmoms så det indberettes korrekt - men ikke koster dig noget

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det med VAT reverse charge betyder, at freelanceren er momsregistreret i Pakistan. For at kunne gøre et sådan køb skal du være momsregistret men det er du vel også
Køb af ydelser af den art fra uden for EU kræver momsregistrering i alle fald

Du skal bogføre som du skriver - ydelseskøb verden - så mener jeg helt klart Dinero selv finder ud af at lægge 25% moms på salgsmoms - og samme på købsmoms så det indberettes korrekt - men ikke koster dig noget

vh John H

Hej John,
Tak for dit svar :-)
Ja, jeg er momsregistreret. Er de $140 så inkl. moms? Der står ikke noget moms beløb på selve fakturaen.
Dinero tillægger 0,00 i moms?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero lægger mig bekendt 25% importmoms ydelser på OG 25% købsmoms på - det giver et 0 men de to beløb vil blive bogført mig bekendt. Du vil se din samlede købsmoms går op med moms beløbet og at der kommer beløbet på som importmoms - tryk VIS konsekvens

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Dinero lægger mig bekendt 25% importmoms ydelser på OG 25% købsmoms på - det giver et 0 men de to beløb vil blive bogført mig bekendt. Du vil se din samlede købsmoms går op med moms beløbet og at der kommer beløbet på som importmoms - tryk VIS konsekvens

vh john H

Tak :-)

Det giver god mening - Og ser ud til at det virker som det skal.

Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan kan jeg bogføre af faktura fra Upwork hvis jeg er registreret som "Personligt Mindre Virksomhed" , og derfor er ikke moms-registreret?

Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan kan jeg bogføre af faktura fra Upwork hvis jeg er registreret som "Personligt Mindre Virksomhed", og derfor er ikke moms-registreret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal først og fremmest sikre dig, at du står som UDEN VAT  for det er ikke sikkert Upwork ved det når du taster CVR nr. I så fald skal de sikkert fakturere dig med moms men du blot bogføre hele beløbet som alle andre køb - men det forudsætter du er korrekt opsat, for fakturerer de dig med reverse charge (uden moms) så er det ikke lovligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)