Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til gode måder at overtage virksomhed på

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har længe drømt om at blive selvstændig og har i mange år arbejdet som sælger i byggebranchen... stål, trapper, vinduer, ovenlys m.m. og har efterhånden opbygget en bred viden også omkring aftaler/indkøb/markeder/marketing m.m.

Nu har jeg så fundet en mindre virksomhed som jeg godt kunne være interesseret i. Den har ikke verdens største omsætning, men den har potentiale og en lille "produktion" på 2 mand. 


Ejeren er 70 og vil gerne gå på pension, og prisen er godt 5 mio for bygningerne... hvor meget virksomheden koster derudover ved jeg ikke endnu da de oplysninger jeg har fået er meget sparsomme.

Jeg ser en masse potentiale og har også et par ekstra produkter, ting og noget nyt mht marketing at komme med. Jeg kender lidt til virksomheden fra tidligere, men har aldrig arbejdet der.

Det korte af det lange er.... Jeg er ikke interesseret i at stoppe 5 mio i noget hvis virksomheden ikke er det den udgiver sig for at være... jeg er derfor på udkig efter en løsning hvor jeg tænker at jeg enten kunne blive ansat i et halvt år (el. arbejde gratis) for at få indblik i hverdagen/produkt/problemer/muligheder/økonomi m.m for derefter at overtage virksomheden... MEN stadig kun Leje bygningerne (dem til de 5 mio), og så måske på sigt overtage dem.

Er der nogen der har erfaring/anbefalinger med den slags overtagelser og ved hvilke muligheder der er ?

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo købe virksomheden og få en makker/Investor til at købe bygningen...

I kan sikkert også aftale en handel eks om 5 eller 10 år, alt kan aftales med de rette mennesker.

Held og lykke med projektet

Jeg er ikke afvisende overfor at være makkeren.. Big Smile

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)