Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms på ydelser vs. bankkonto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Fra  design and devices Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeres råd om at droppe import fra AliExpress, fik mig heldigvis på andre tanker, så tak for det :)

Jeg har i mellemtiden fået oprettet en enkeltmandsvirksomhed og fået en ny idé, der passer lidt bedre med min baggrund som projektkoordinator. 

I korte træk gælder det videresalg af alle mulige former af grafiske ydelser. 

Jeg forventer ikke at omsætte for mere end 50k det første år og håbede derfor at kunne undgå at blive momsregistreret. MEN, da jeg også har tænkt mig at sælge ydelserne uden for EU, er det ikke en mulighed. 

Hvis det er korrekt forstået, så vil Lån&Spar have 1000,- om måneden + div. gebyrer for en 'firmakonto', selvom jeg ikke omsætter for over 50k om året, da det er et krav for at handle med moms

Så mit spørgsmål er, undgår jeg at skulle betale for en firmakonto hvis jeg vælger udelukkede at handle ydelser med leverandører og kunder indenfor EU? 

Mvh. Christian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Salg af ydelser til uden for EU kan du gøre som privat person uden momsregistreringspligt så længe du ikke på nogen måde kan forvente det vil overstige 50 t på nogen 12 mdr periode- men om nogen så vil købe af dig uden du har CVR er svært at sige - du er oppe med denne verdens "fiver" -

Inden for EU kræver det moms og nonstopshop = registrering i de lande du sælger til via skat

Privat salg af ydelse i DK uden firma er også OK igen så længe det ialt klart ikke kommer over de 50 t (forventet på forhånd) men firmaer der køber af dig skal så indberette honorar

Hvis banken kan se du bruger privatkonto til firma - når du sælger som CVR, så kan de forbyde dig det, eller lukke konto eller kræve gebyr

1000 kr om måneden har jeg aldrig hørt om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Fra  design and devices Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John :) Så hvis jeg ønsker at drive forretning med mit CVR nummer, med handel af ydelser uanset om det er inden- eller udenfor EU, og selvom omsætningen forventes at blive under 50.000,- så bliver jeg nødt til at betale min bank 1.000 i kvartalet (rettelse) for en firmakonto? 

Mvh.

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis det er bankens pris og du ikke kan finde en anden - men det er ikke usædvanligt med samlet omk per år 4000 kr idag til en konto til erhverv. Prøv at forhandle ud fra ganske lille omsætning - men ja sådan er det. Inden for EU som sagt en del arbejde da du skal være momsreg i alle de EU lande du sælger til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)