Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man Selvstændig / Iværksætter? Uddannelse / Selvstændig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Jeg skriver i håb om at nå et skridt nærmere min drøm om at blive iværksætter.

Sagen er den at jeg rigtig godt kunne tænke mig at blive iværksætter. Men jeg synes jeg har 1000 spørgsmål, mange af dem vil forhåbentligt blive besvaret på vejen men jeg håber at få nogle råd på hvordan jeg sikrer mig at jeg er på rette vej. :) 

Jeg er igang med at tage HF, hvor vi har også har Innovation, Design og Programmering som valgfag.

Vi har i forskellige grupper, både på skolen og ved siden af det sidste år, lavet små projekter for at øve os i forskellige metoder og designprocesser. 

Vi har udviklet forskellige projekter som potentielt godt kunne sælges eller idéerne kunne bruges i Danmark hvis man gjorde "mere" ud af det. 

Eksempler vi har lavet er;

Design af en App for en virksomhed

En Talene Skraldespand (Bæredygtigheds Projekt) Udviklet med Arduino og med 2 forskellige sensorer som er kodet.

Fidget Spinner Design & Produktion (Med en 3D Printer) 

Design af et lille innovativt drivhus. (Også kodet med Arduino og vander sig selv) Muligt hvis man tog det videre at sætte temperaturfølere & fugtighedsfølere i også.

Innovativt Design af et lille aggregat til ens skrivebord, så man altid og nemt har styr på sine sager ved sit skrivebord. (Professionelt Design) Evt med mulighed for at tilføje trådløs opladning til telefon. (Mange muligheder) 

Jeg kan godt selv finde ud af at lege med elektronik, designe og kode de forskellige ting. Selvfølgelig ikke på top 10 Ingeniør niveau, men jeg synes jeg er på vej dertil :) Jeg kan godt 3D printe det hele selv nede på skolen og sælge det dernede (Men det ved jeg slet ikke om jeg må?).

Så mit spørgsmål er lidt, hvordan går man fra i Danmark at tage en lille ting. Og rent faktisk få det i produktion / til salg, eller få nogen til at investere i "den gode idé"?

Hvordan når jeg til det punkt at jeg laver et firma, der potentielt hedder "MineFedeDimsedutter", og jeg kan begynde at sælge mine "varer/designs"?

Håber at det gav mening, Mvh :)!

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Meget bredt emne du åbner for, men kan prøve lidt at hjælpe. 

Til at starte med, skal du finde ud af hvad du vil designe/sælge. Hvis du ikke ved det, men gerne vil igang, så find noget der intereser dig. Går du til fodbold=sælg fodbold ting/design fodbold. 

Når du har fundet ud af om du vil sælge eller selv designe så skal du til at researche. 

Sælge:

Vil du sælge noget, så skal du finde ud af om du vil sælge i butik eller i en webshop. Undersøg mulighederne for at starte en butik eller webshop, på nettet

Designe: 

Hvis du vil designe skal du finde ud af om du vil producerer selv, eller om du vil sende dine design til en producent. Igen skal der reseaches. 

Når dette store forarbejde er ordnet, skal nogle praktiske ting som oprettelse af en virksomhed osv. ordnes. 

Kontakt gerne privat hvis du har spørgsmål eller ligende: 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)