Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deltid og fuldtidsansat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

En fuldtidsansat arbejder 37 timer om ugen.

To deltidsansatte arbejder til sammen 37 timer om ugen.

A) skal jeg betale mere for to på deltid end en på fuldtid

B) kan jeg i princippet antage 20 ansatte på deltid og så fylde arbejdsugen ud med dem ?

en arbejder måske 3 timer om dagen, mens en anden arbejde 5 timer de første 3 dage ?

uden at have nogen fuldtidsansatte

C) hvilket udgifter er faste for en på deltid der IKKE er i arbejde  (for eksemple arbejdsskadeforskring og AES ?)

Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg prøver lige at omformulere



hvis en arbejdsdag har 8 timer

kan jeg så bruge 2 mand på deltid i 2 timer i stedet for 1 fuldstidsansat i 8 timer

2 på deltid 36 timer om ugen 18 timer til begge
1 på fuldtid 36 timer om ugen

hvor meget dyre er 2 på deltid i forhold til 1 på fuldtid?
og koster rådighedsvagt extra ?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lidt usikker på, hvor seriøst spørgsmålet er, men her kommer et par kommentarer:

Alt andet lige vil du få flere administrationsomkostninger ved at have flere ansatte, hvis du betaler løn på normal vis. Du skal lave lønsedler til hver person, og opgive en hulans masse tal til SKAT, når året er gået... Held og lykke med at holde styr på feriegodtgørelse osv. Geeked

Dernæst skal du overveje, hvor produktive, du tror dine medarbejdere vil være på de korte vagter... nu aner jeg jo ikke, hvad du vil have dem til at lave, så hvis de fx skal gå og bære tunge ting, kan det jo være SUPER smart, at de kun arbejder i to timer af gangen, men skal de lave noget, der kræver fordybelse, eller skal de bruge tid på at gøre sig klar/stille om, så mister du nok en hel del arbejdskraft på at have dem til at arbejde så kort tid af gangen.

Men idéen med at have 2 på deltid i stedet for 1 på fuldtid, det kan jeg personligt kun være positiv for. Men det er sådan helt samfundsmæssigt og menneskeligt, ikke så meget et svar på dit spørgsmål...

Sååhhh... hvis du vil have flere svar fra folk, så uddyb dit spørgsmål lidt :)

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)