Hej Aminos. Jeg har solgt nogle varer via dropshipping fra én af vores leverandører. Vores leverandør kom til at sende for mange styks af den vare, kunden havde bestilt. Kan det virkelig passe, og skal jeg have fat i en advokat (det skrev kunden faktisk, at jeg skulle tage fat i en advokat, og underskrev sin mail med can.jur) Kan kunder virkelig bare beholde de varer de får leveret for meget...? Håber på nogen ved noget og kan hjælpe mig!? Dbh |
Som udgangspunkt er det afsenderen af varerne der skal sende det de får besked på.
Skriver 1 skal de sende 1 og skriver du... osv. Kunden skal selvfølgelig sige at de har fået for meget leveret, men det vil altid være påstand mod påstand. Er der penge i det kan du spille på kundens loyalitet og er der ikke så mange penge i det, så lad det ligge.
Du kan jo også nægte at betale ham der dropshipper, for din skyld er det ikke. Men det giver altid noget dårligt mellem de forskellige parter.
Jeg tror nu heller ikke at en fin underskrift gør nogen forskel. Du har måske loven på din side, men det er altså svært at bevise. Det er dyre lærepenge, men er du stædig så tag den med ham der dropshipper. Han kan jo ikke bare sende hvad der passer ham. :-) så kan det hurtig blive en lang og dyr aftale.