Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerskab som umyndig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har netop oprettet et holdingselskab, men da jeg er under 18 står min far både som direktør og stifter. Jeg har dog læst flere steder - heriblandt herinde, at jeg kan "købe" firmaet af min far, jeg kan dog ikke finde frem til hvordan. Er der nogle der kan forklare dette? Tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Din far har netop oprettet et holding selskab. Han kan sælge anparterne til dig men skal selv forsætte som direktør

Der er så lovpligtig arbejdsskadeforsikring der skal dække jer begge-  far som direktør dig som ansat - og regn ca 3000 kr for den og regn også med gebyr til bank og evt hjælp med årsrapport og selskabsselvangivelse. EN samlet pris omkring 5-10.000 kr per år for at drive selskab er nok ikke urealistisk

Det er bare at sælge anparterne til dig, så er du ejer - se om vedtæger skal ændres - ændre legale og reele ejere i virk.dk 

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html fortæller om situationen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svaret, jeg læste faktisk dit blogindlæg tidligere for at finde ud af mere. 

Skal jeg så ikke lave noget papir på, at han sælger anparterne eller noget? Blot ændre ejeren de forskellige steder? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke krav om papir på handlen men det er da klogt at skrive at far x sælger antal anparter til kr z til søn Y

Hvis salg er til samme pris som der blev stiftet for, og selskabet er spritnyt - er der ikke nogen skat i det - så skal i blot checke vedtægter, tegningsret og ændre ejere ja - og få de lovpligtige forsikringer på plads (bod for mangel per stk 5000) og få en nemKonto til selskabet i banken med kapitalen (vil givet kræve at far direktør personligt hæfter - men den kan jo være på plads allerede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar igen. Da det er et ApS jeg har stiftet er der vel ikke nogen personlig hæftelse involveret? Kontoen i banken er dog på plads. 

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Jess Jensen:

Mange tak for dit svar igen. Da det er et ApS jeg har stiftet er der vel ikke nogen personlig hæftelse involveret? Kontoen i banken er dog på plads. 

Og kan jeg skrive i tegningsreglen, at firmaet tegnes af en direktør ELLER en ejer? Hvis jeg er ejer men samtidigt under 18? Så min far ikke skal skrive under på alting.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - tegningsret og ansvar kan kun ligge på en over 18 -. Men i er rodet ude helt ærligt - mest på din fars vegne. Få fat i en som Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk og vær helt klare over at hele ansvar ligge hos din far OG der vil være årlige omkostninger omkring 5-10.000 kr bare ved det holding og gang så med 1,5 til 2 for at få drift med

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller tak - Vi har styr på det meste, og jeg har snakket med både advokater og revisorer mange gange. Jeg blev blot forvirret da du nævnte personlig hæftelse - fordi der ikke er det ved et ApS. Jeg er udmærket klar over hvad det kommer til, at koste også. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

fint nok - lige dine spørgsmål peger ikke på styr -men fint nok og personlighæftelse vil der være normalt da bank kræver personlig hæftelse for konto (selvskyldnerkaution

god vind med projektet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)