Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemkonto til virksomhed ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :-)

Jeg er lige startet op som selvstændig med et lille enkeltsmandsfirma. 

Når jeg logger ind på virk.dk, står der at jeg SKAL have en nemkonto til min virksomhed

INGEN banker jeg har talt med vil tilknytte CVR nummer til en privat konto, de kræver ALLE at jeg skal oprette en erhverskonto hos dem som koster mellem 1500-5000 kroner i oprettelse plus mellem 600-1500 om året at have, vi taler om en konto uden kredit, uden kort, uden netbank, bare en nemkonto til min virksomhed hvilket er myndighedskrav. Iøvrigt vil INGEN af de banker jeg har talt med oprette denne konto uden at jeg flytter at mit private over til dem. 

Har i nogle gode råd til hvordan jeg skal komme videre ? Er der virkeligt ikke andet at gøre end at flytte alt sit private og betale den noget dyre oprettelse på det hele ? plus alt den tid det kommer til at tage at flytte alt privat fra en bank til en anden.... den bank jeg har nu opretter IKKE erhverskonto. 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre .. sådan er det selvom med enklemandsfirma.

Dog vil jeg sige at det er nemmere at få en erhverv konto til enklemandsfirma end et selskab.

Og ja 95% af banker i Danmark kræver man flytter den private del med.

Gebyr? Det er ikke ret tit man kan undgå dem

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem gebyerne engang.... du er heldig de har sagt ja.

Hvis du kom med et selskab, ville du have mødt en mur imod panden.

Du vil få afvisninger 99% med et selsksb .. medmindre du kender nogen som kender nogen

Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Hvad beskæftiger dit firma sig med.

Har en anden løsning som kunne være interessant for dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret i, at banker som udgangspunkt er holdt op med at tilknytte CVR til en privatkonto som ekstra nemKonto. Du kan derfor lige så godt indstille dig på gebyr, og de tal du nævner er ikke voldsomme. 
Det er også generelt krav at det private følger med

Sandheden er at en erhvervskonto giver banker risiko langt ud over en personlig (chargeback - overtræk, momstræk mm) og koster dem ca 1500-1700 at drive per år når IT osv udgifter deles ud over dem - og de betaler nationalbanken rente for dit indestående

Det er lidt nemmere for dig som enkeltmands end for selskaber - men forskellen er ikke stor, da der altid kræves selvskyldner kaution af banker i forbindelse med IVS og ApS og dermed er det stadigt den personlige økonomi der står bag

Du kan jo jagte rundt, men jeg tror ikke det er arbejdet rigtigt værd.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)