Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af hjemmesider som alibaba og aliexpress

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mit spørgsmål henvender sig til personer, der har erfaring med køb fra hjemmesider som alibaba.com og aliexpress.com

Jeg har nogle konkrete spørgsmål, men jeg mangler også generel viden:

  • Først og fremmest, kan man stole på, at de varer, man bestiller fra disse sider, rent faktisk kommer frem? Er siderne sikre?
  • Hvor sikker er betalingen? Jeg har flere steder læst, at man bl.a. benytter PayPal, men kan man blive snydt alligevel? Jeg forstår, at fx alibaba er en samling af kinesiske leverandører; er det en god idé at kontakte disse? 
  • Mange af varerne på især alibaba har et minimumskrav på 500 eller 1000 stk af den pågældende vare - kan det passe, at man skal købe så mange? Kan man købe mindre, for at prøve varen i første omgang?
  • Sidst, men ikke mindst; er det lovligt at købe varerne hjem og sælge det videre i Danmark? Hvordan foregår det med told, moms og skat?

Jeg stiller som sagt disse spørgsmål i håb om, at der er nogen her på siden, der har erfaring med indkøb fra disse sider - evt med henvisning til andre hjemmesider, der fungerer som leverandører

På forhånd tak.

Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som udgangspunkt en mængde opkøbere og videresælger på de to sites - Der er ærlige og uærlige mellem - og der er klar risiko for kopivarer som importøren har det fulde ansvar for http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html  

Du må høre de enkelte om de vil levere prøver eller ikke

Ja det er lovligt at købe hjem, så længe det ikke er kopivarer (se lige linket før) og du skal være importregistreret i dit CVR og kan læse denne  også http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John, det er gode og især brugbare links, du har vedhæftet.

Koster det et gebyr at være importregistreret, eller kan man sætte kryds uden at skulle betale? 

Hvad er fordelen i grunden ved at have et CVR-nummer? Man kan trække en del udgifter fra, og leverandører tager dig mere seriøst - er mine grundlæggende antagelser, men kan du gøre mig klogere på emnet? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)