Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korea - patent i EU

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke krav om designbeskyttelse. Det er blot noget der går en retssag hurtigere - men man er helt automatisk designbeskyttet hvis man kommer først med et design

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, men jeg synes alligevel det er lidt mærkeligt (ikke at jeg ikke kan forstå det) - for Korea siger til mig at de IKKE kan komme efter dem i Kina da de ikke er designbeskyttet der? og så skriver hun: In Europe we have registered only our brand name under Madrid agreement. Jeg kender så ikke lige Madrid agreement :-) 

Vh Helle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Madsen:

Hej igen. Nu har jeg med sikkerhed fundet ud af hvordan det hænger sammen, da jeg har kommunikeret med dem fra Korea. De har varemærket beskyttet, også i Europa, men IKKE designbeskyttet det i Europa. Ej heller i Kina hvor jeg jo har købt. Må jeg så sælge det her i Danmark uden at kunne få problemer?? :-) Tak

Ja så er der ingen problemer umildbart, så længe du ikke benytter deres navn eller logo :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Fashion-Seller, men det er vist ikke helt hvad John mener, vel John? Big Smile - eller er det bare mig der er forvirret?? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke hvis dem fra Kina har kopieret et koreansk design og ingen af dem har beskyttet designet her i Europa

Så vil det jo være en kopivare uanset hvad.

Design giver i sig selv en beskyttelse. Er det deres design så er det jo det, uanset de beskytter det eller ej, og dem der har lavet det oprindelige design har så den ret.

Køber du fra en der har kopieret en andens design så vil der være risiko også selv om ingen af dem har designbeskyttet det her - men jeg lytter nu ofte gerne efter Morten i den type sager :) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Og Morten, er han fra Fashion-Seller? :-). Han skriver som jeg forstår, at jeg godt kan?

Jeg har en udtalelse fra Patent- og varemærkestyrelsen. Hun skriver således: 

Når man har eneret til et varemærke er det varemærket man har eneret til. Derfor er det op til indehaver hvor man vil bruge varemærket henne og på hvad.

Et produkt er ikke direkte beskyttet med et varemærke. Her ville man skulle have patent eller evt. en design beskyttelse.

(denne besked er vejledende og ikke rådgivende, for de må ikke rådgive). Her mener hun vel at jeg godt må sælge her i DK? Ja, jeg ved godt jeg trækker den i langdrag men vil jo så gerne være sikker :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Morten er Fashion seller. Et produkt er direkte beskyttet med sit design som sådan. Laver du et unikt design og sætter det på markedet før andre - så er det i sig selv en beskyttelse. Registrering gør det lettere at vinde en sag i retten

Man må ikke bare kopiere et design og så droppe at sætte varemærke på-  og så føle sig hjemme

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes jeg hedder Morten :)

Cookie - John Hannover:

Ja Morten er Fashion seller. Et produkt er direkte beskyttet med sit design som sådan. Laver du et unikt design og sætter det på markedet før andre - så er det i sig selv en beskyttelse. Registrering gør det lettere at vinde en sag i retten

Man må ikke bare kopiere et design og så droppe at sætte varemærke på-  og så føle sig hjemme

Enig men det kræver, at producenten fra Kina har opfundet produktet, og produktet kan designbeskyttes. Og det er det nok ikke, når de blot har ansøgt om varemærket :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Yes jeg hedder Morten :)

Cookie - John Hannover:

Ja Morten er Fashion seller. Et produkt er direkte beskyttet med sit design som sådan. Laver du et unikt design og sætter det på markedet før andre - så er det i sig selv en beskyttelse. Registrering gør det lettere at vinde en sag i retten

Man må ikke bare kopiere et design og så droppe at sætte varemærke på-  og så føle sig hjemme

Enig men det kræver, at producenten fra Kina har opfundet produktet, og produktet kan designbeskyttes. Og det er det nok ikke, når de blot har ansøgt om varemærket :)

Ikke umuligt men jeg kender en del som bare registrerer deres varemærke, men grundet en større mængde div designs ikke designbeskytter de enkelte - så noget klart svar kan vi nok ikke give

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)