Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor få udgifter kan APS startes med?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det her spørgsmål ikke kan svares entydig uden indblik i virksomheden, jeg tillader mig dog at spørge alligevel.

Hvor få udgifter vil I skyde på at et APS kan holdes for årligt, når der til at starte med er lidt aktivitet i selskabet?
Faste udgifter som lovpligtige forsikringer samt revisor kommer jeg jo ikke udenom. (revisor er et must, selvom det kan spares væk)

Jeg har forsøgt efter bedste evne at sætte mig ind i enkeltmandsvirksomhed vs APS vs IVS og sigter selv efter at starte et APS op.

Da jeg ikke har økonomi til at starte op på fuldtid bliver det i første omgang som en "hobby" , forstået på den måde at jeg skal passe mit civile fuldstidsjob samtidig.
Jeg ved godt at mange så vil råde mig til et starte op som enkeltmandsvirksomhed, men det langsigtede mål er at kunne frigøre mig af fuldtidsjobbet og fokusere udelukkende på mit eget, når jeg har fået en fornemmelse af markedet og mine muligheder der.

Jeg har med andre ord brug for at have en idé om de faste minimumsudgifter der skal dækkes, således at jeg ved hvad jeg skal sætte som virksomhedens første indtjeningsmål, således at jeg ikke laver årligt underskud på driften.

Ting som lagerplads, kontoraritkler og lignende har jeg styr på. Det er de mere "administrative" udgifter jeg ikke er sikker på at jeg har det fulde overblik over.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Med 100.000 forbehold, som du selv er inde på:

Jeg ville sætte 5.000,- af inkl. revisor og småting for en helt inaktiv virksomhed. Det er baseret på det første regnskabsår for vores danske datterselskab (ApS), som ikke har haft så meget aktivitet som vi gerne ville, fordi vi ikke kan få en dansk bankkonto. (Målet er at få lov at betale skat i Danmark, det er bare ikke nemt)

Det tal ændrer sig selvfølgelig så snart du begynder at lave ting.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaminski:
Jeg har forsøgt efter bedste evne at sætte mig ind i enkeltmandsvirksomhed vs APS vs IVS og sigter selv efter at starte et APS op.

Søg på vores gode Amino medlem: John Hannover. Der er lavet blogs osv. omkring dette og andre emner.

Måske byder John selv ind.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har fat i det meste. Lovpligtig arbejdsskadeforsikring - regn ca 1800 kr p.a revision - mellem 4 og 8.000 kr formentlig - skal der også laves daglig bogføring så klart mere

Bank vil ofte koste et par tusinde i oprettelse og så årligt ofte ca 2.000 kr

Du kan læse om forskelle personlig virksomhed og selskab som ApS her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  og her lidt mere om de faste omkostninger http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for gode svar.
Jeg frygtede lidt at der måske var nogle betydelige udgifter jeg havde overset, men det er nogenlunde som jeg forventede, bortset fra at revisor udgifterne nok bliver en anelse højere end jeg håbede.

Jeg har allerede investeret i en af dine publikationer John H. - det var blandt andet den og nogle af dine svar herinde, der var med til at overbevise om at et APS vil være det rigtige for mig :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)