Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmelavet is - SALG

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Hvis jeg ønsker, at lave min egen is og sælge den på lige fod med eksempelvis Magnum, filur og alle de andre udbydere - i diverse kiosker og indkøbscentre i. Er der nogle specielle ting, man skal være opmærksom på i den forbindelse? 

 - Hvis jeg nu ønsker at anvende eksempelvis sirup fra et bestemt mærke, skal jeg så søge godkendelse hos det mærke før, jeg går igang med projektet og hvordan gør jeg dette? Jeg ønsker ikke, at "lufte" hele projektet for dem, i tilfælde af, at de bliver fanget af ideen og måske selv giver sig i kast med den?

Håber i kan hjælpe, tak!

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Det er muligt at kioskejere er ligeglade, men jeg tror ikke at dine konkurrenter vil lade dine is få plads i deres frysere. I supermarkeder kan du sikkert få plads i deres egne frysere (som dog sjældent er placeret ved kassen).

Hvis du i dit markedsføringsmateriale skriver at dine is indeholder f.eks. Tyrkisk Peber, så skal du have tilladelse af varemærkets indehaver. Omvendt så bør du kunne købe billigere end ved at handle i detailled.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

JensMeldgaard:

Hvis jeg ønsker, at lave min egen is og sælge den på lige fod med eksempelvis Magnum, filur og alle de andre udbydere - i diverse kiosker og indkøbscentre i. Er der nogle specielle ting, man skal være opmærksom på i den forbindelse? 

Du skal være opmærksom på, at du har produktionskapacitet nok. Når Dansk Supermarked aflægger en ordre, så lyder den ikke på 100 is, 1.000 is eller 2.000 is - de bestiller en KÆMPE røvfuld ind, hvorfor de presser dig i bund i pris, så din fortjeneste pr. produkt falder drastsik; men who cares? Du får solgt mange, og det er glædeligt.

Nøjagtigt det samme gælder, når du forhandler med Dagrofa, Coop mv. 

Overvej, om du har produktionskapacitet nok. Ydermere: Hvorfor skulle de sælge din is? Og hvorfor skulle de ikke bare gå ud og producere den selv som private label, hvor de kan opretholde en højere fortjeneste - kort sagt; du skal levere en salgstale som det gjaldt liv eller død. Wink

JensMeldgaard:


 - Hvis jeg nu ønsker at anvende eksempelvis sirup fra et bestemt mærke, skal jeg så søge godkendelse hos det mærke før, jeg går igang med projektet

Når du kommer og lægger en ordre som virksomhed, så kan det godt være, de vil spørge; hvad skal du bruge det til? (Af ren og skær interesse). Men det tror jeg dog ikke. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)