Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vedr. huslejenævnet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt off topic:

er der nogen som ved hvad man gør hvis udlejer ikke følger huslejenævnet? 

Hvis udlejer er et selskab - måske endda med et vist renome, er det vist let at få dem til at tilbagebetale husleje, men hvis nu udlejer er 

en privatperson, undskyld udtrykker "tabertype" som er ligeglad med hvad han gør og hvad folk siger til ham- er der så noget at gøre?

-kommune og skat kan vel ikke tilbageholde pengene?

og så ser jeg der er noget som hedder boligretten - som vil - hvis man vinder en sag - bringe sagen i fogedretten, hvor pengene så kan hentes - men hvem betaler 

omkostningerne?

og så ser jeg at boligretten ikke tager hensyn til huslejenævnets afgørelse - hvor skørt kan det blive?

I dette tilfælde er det en alvorlig sag, som indebærer udlejning til udlændinge i ulovlig kælder. (ikke godkendt itl boligformål)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er helt 100% sikker på at det er ulovligt, så meld det til politiet. 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

At det er udlejning til udlændinge er vel irrelevant.

Hvis ikke kælderen må bruges til beboelse, er der vel tale om lovbrud, og den slags meldes til politiet. Om politiet vil gå videre med sagen er nok en anden sag. Næsten dagligt har medierne en sag om politiet, der intet gør til trods for at anmelder står med en klar følelse af at det er en opgave for politiet.

Da der jo sikkert er tale om sorte penge, vil du måske have bedre held med at kontakte Skat, eller din kommunens kontor for kontrol med snyd med offentligt udbetalte penge.

Tilmeldt 7. Jun 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er husleje som er betalt på normal vis, ikke sort, der er kontrakt osv,
Men kælder er fugtig og ikke BBR godkendt, og er under 2.30 m høj , heller ingen nødudgang, vinduer kan kun med besvær åbnes, jeg nævner at de er to udlændinge/amerikanske studenter fordi en dansker burde kende reglerne men det har disse ikke gjort og DR har betalt 8000 kr md for 60 m2 i forstad til Køge

De vil gerne have nogle af deres penge tilbage naturligvis


Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg forstår det, har huslejenævnet afsagt en kendelse hvorved der skal ske en tilbagebetaling af et vist beløb.

Hvis udlejer ikke reagerer og tilbagebetaler det beløb som kendelsen lyder på, skal sagen i boligretten, hvor dommeren her helt normalt vil følge huslejenævnets kendelse i sin dom.

I dommen er der en betalingsfrist og overholdes denne ikke, kan dommen straks oversendes til fogedretten, der indkalder ejendommens ejer og hvis denne ikke betaler, foretages udlæg i ejendommen.

Alle de omkostninger som er påløbet sagen, herunder advokat, retsafgift, renter m.v indgår i udlægget og skal betales af ejendommens ejer sammen med tilbagebetalingen.

Hvis der fortsat ikke betales, kan ejendommen begæres på tvangsauktion.

Tal med en advokat i området eller send evt. en PB til mig for yderligere præcis info.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)