Hej alle sammen, Jeg bliver holdt en smule for nar af en forhandler og er nu i tvivl om hvor sagen kan anmeldes. Historien kort. Gearkassen på min bil går i stykker. Jeg finder et værksted/forhandler på nettet som kan sende mig en renoveret gearkasse for 6.900 kr. Hvis jeg vil have en ny kobling med, koster det 7.900 kr. Altså 1.000 kr. for koblingen, hvilket jeg takker ja til. Forhandleren vil til gengæld have min gamle gearkasse retur. Det koster 1000 kr. i depositum indtil de har modtaget den. Jeg overfører derfor 8.900 kr. via Mobilepay efter forhandlerens ønske (Det var det eller bankoverførsel som ville gøre processen langsommere - Dankort ikke en mulighed) Jeg modtager pakken fra forhandleren. Der er ikke en kobling med. Da jeg gør forhandleren opmærksom på dette, skriver de at dette måtte være en fejl, og den leveres næste uge. Jeg modtager aldrig en kobling og tager gentagende gange kontakt, hvor forhandleren til sidst fortæller at kobling ikke kan leveres. Jeg beder derfor om pengene retur i Maj. Det går de med til. Trods gentagende kontakt, har forhandleren hverken afhentet den gamle gearkasse eller tilbagebetalt pengene for koblingen. Jeg har flere gange gjort forhandleren opmærksom på at det er ulovligt at beholde penge for kobling, da de har solgt mig en vare som jeg aldrig har fået. Derudover har den gamle gearkasse kunne afhentes siden April, og det virker lige pludselig til de slet ikke er så interesserede i at afhente den længere.. Der går desuden nemt 7-14 dage mellem respons fra dem. Jeg har nu 2.000 kr i klemme. Hvem melder jeg sagen til? Det er en enkeltmandsvirksomhed med mange år på bagen og en del utilfredse kunder på Trustpilot. På forhånd mange tak for hjælpen. |
Det er en civil sag - enten som småsag du selv roder med i retten - eller du betaler en advokat - Ud fra 2000 kr er det tvivlsomt om det er besværet værd - selvom du lyder til at have helt ret
har du købt som forbruger af en forhandler, så er det muligt forbrugerombudsmanden vil gå ind i den
vh John Hannover