Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyere viden omkring e-handel i Finland søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Vi skal til at starte op i Finland, og skal selvfølgelig have lavet noget research så vi er så godt rustet som muligt :)

Google plejer jo at være en rigtig god ven i sådanne tilfælde, og jeg har da også læst lidt om Finland, men meget af den info jeg har fundet er adskillige år gammel - og der refereres til tal fra 2011, 2013 osv.

I en online verden - så er det jo på linie med Dinosaurerne :o))))

Der sker meget på 3-5år.

Er der nogen der har fundet nyere materiale om Finland specifikt?

Hilsen Morten 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Hvad er det specifikt du søger af info?   Har du overvejet om Eksportrådet kan hjælpe dig, de rådgiver gratis. 

Hilsen

Ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune


Alt der kan hjælpe :)

Men fx er jeg stødt på at det i Finland er et lovkrav at tilbyde fri retur, men i en artikel fra 2013 står der at EU-ændringer måske er på vej der ændrer dette forhold.

Mht betalingsmetoder så er der også fin statistik, men den er efterhånden også nogle år gammel og der er indikationer på at der er ved at ske et skifte fra bankoverførsel til faktura (fx klarna) og kreditkort.

Bare et par eksempler hvor jeg synes at det jeg kan google mig til af viden er ved at være lidt forældet....

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævn prøv at spørg Eksportrådets hvad de har af information om E-Handel vedr. Finland. 

Hilsen

Ravn

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 03:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv evt. til den finske ambassade, hjemmesiden finder du herunder.

http://www.finland.dk/public/default.aspx?

Hvis de ikke kan svare dig, så bed dem om, at henvise dig til de myndigheder der kan give dig dine svar.

Jeg er sikker på Finland også her noget lignede Amino. Det kunne måske være en ide, hvis i så fald du med tiden har andre finsk relateret spørgsmål.

Det er sent, så vil ikke skrive til nogen nu, men hvis jeg husker det i morgen, så kan jeg skrive nogle af mine familie medlemmer.

Måske de har noget viden om hvem der opsamler informationer, og laver research osv. Eller måske de bare kender nogle gode iværksætter sider.

Har du har mulighed for, at give mig lidt mere viden omkring hvilke informationer/statistikker du søger?

Dette vil gøre det lidt lettere.

Mhv Allan

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Ravn

Jo de er helt sikkert en mulighed, men jeg kan godt lide at have lidt basis-viden først, og her plejer Google jo at være en god ven :)

@ Allan

Jo man kunne selvfølgelig også godt kontakte den finske ambassade, men så bør det vel være den danske ambassade i Finland jeg skal have fat i... ambassaderne har jo gerne som målsætning at hjælpe egne virksomheder med at få kontakt til nye markeder...

Noget jeg fx. mangler at vide er om deres lovgivning mht. fri retur er blevet opdateret? Jeg har læst at man som sælger skal tilbyde fri retur, men jeg har også læst at der fra EU´s side er nogle regelændringer på vej. Og den artikel er et par år gammel, så hvad er status i dag?

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

http://eksportguiden.um.dk/da/stotteordninger/raadgivning-om-regler-for-handel-til-andre-eu-lande

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)