Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping indenfor USAs grænser, fjernstyret fra Danmark

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hørve
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Lev Mere Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg står i den situation at jeg gerne vil maksimere min omsætning ved at investere i køb & videresalg af produkter vha. den gode gamle dropshipping model, dog med et enkelt twist:

Det kommer alt sammen til at foregå i USA. Kunder, leverandører, butikken (Amazon), hele molevitten.

Jeg arbejder i forvejen som freelancer i min egen enkeltmandsvirksomhed, som er registreret her i Danmark.

Jeg er hverken import/eksport-registreret eller noget som helst fancy ud over ganske almen momsregistrering.

Hvilke love og regler skal jeg forholde mig til, især ift. SKAT?

Jeg har GRAVET rundt på nettet, inklusiv her på Amino, og har KUN kunne finde eksempler med folk der vil mellemlande produkterne i Danmark, dvs. importere og så eksportere. Det vil i min situation være fuldstændigt åndssvagt, da det eneste der vil foregå her i Danmark er driften.

Håber at nogen derude kan give mig et svar :)

Hav en rigtig god dag!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hørve
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Lev Mere Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John!

Jeg læste lige din artikel og alt det er der helt styr på :)

"Dit problem er nok mere, at kunden i USA står for al told osv"

Interessant! Kan du forklare nærmere herom?

Jeg troede ikke told skulle spille nogen rolle, når der ikke et tale om import/eksport.

Husk på, at både Amazon butik, kunder og leverandører befinder sig i USA. Den eneste finger i spillet min danske virksomhed har, er når der skal placeres ordrer fra leverandør til kunde og så selvf. kundeservice og facilitere evt. retursager, også isoleret til at foregå indenfor USAs grænser.

Med andre ord: produkterne kommer aldrig til at krydse nogen landegrænser; faktisk kun de penge jeg får udbetalt fra Amazon til min danske erhvervskonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har misset det at det er FRA USA til USA - så er der ikke et told problem - sorry

Så er det helt ligetil forretning med dansk regnskab osv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg har misset det at det er FRA USA til USA - så er der ikke et told problem - sorry

Så er det helt ligetil forretning med dansk regnskab osv

Hej John.

Ryger han ikke ind i dobbeltbeskatningsreglerne? Jeg går ud fra hans indtægter skal beskattes i USA og i Danmark da ledelsen er her.

Dermed skal han vel modregne betalt skat i Danmark?

Eller misforstår jeg noget her? :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Hørve
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Lev Mere Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg har misset det at det er FRA USA til USA - så er der ikke et told problem - sorry

Så er det helt ligetil forretning med dansk regnskab osv.

Fantastisk! Tusind tak for hjælpen John :)

Rasmus Theilsø Madsen:

Hej John.

Ryger han ikke ind i dobbeltbeskatningsreglerne? Jeg går ud fra hans indtægter skal beskattes i USA og i Danmark da ledelsen er her.

Dermed skal han vel modregne betalt skat i Danmark?

Eller misforstår jeg noget her? :)

De bedste hilsner

Rasmus

Hej Rasmus!

Som jeg forstår, skal man kun betale skat i Danmark, hvis man har udfyldt en W-8BEN formular (taget fra Amazon.com):

"... IRS regulations require non-U.S. taxpayers to provide Form W-8BEN to Amazon in order to be exempt from U.S. tax reporting requirements."

Den indberettede jeg da jeg oprettede min Pro sælgerkonto hos dem, så jeg går ud fra jeg har  mit på det rene :)

Hvis ikke man har sådan en aftale, ja så burde man også efter min, omend beskedne, forståelse, ryge ind under dobbeltbeskatningsreglerne.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Sativa:

Cookie - John Hannover:

Jeg har misset det at det er FRA USA til USA - så er der ikke et told problem - sorry

Så er det helt ligetil forretning med dansk regnskab osv.

Fantastisk! Tusind tak for hjælpen John :)

Rasmus Theilsø Madsen:

Hej John.

Ryger han ikke ind i dobbeltbeskatningsreglerne? Jeg går ud fra hans indtægter skal beskattes i USA og i Danmark da ledelsen er her.

Dermed skal han vel modregne betalt skat i Danmark?

Eller misforstår jeg noget her? :)

De bedste hilsner

Rasmus

Hej Rasmus!

Som jeg forstår, skal man kun betale skat i Danmark, hvis man har udfyldt en W-8BEN formular (taget fra Amazon.com):

"... IRS regulations require non-U.S. taxpayers to provide Form W-8BEN to Amazon in order to be exempt from U.S. tax reporting requirements."

Den indberettede jeg da jeg oprettede min Pro sælgerkonto hos dem :)

Hvis ikke man har sådan en aftale, ja så burde man også efter min, omend beskedne, forståelse, ryge ind under dobbeltbeskatningsreglerne.

Fedt det vidste jeg ikke - tak :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Sativa:

Cookie - John Hannover:

Jeg har misset det at det er FRA USA til USA - så er der ikke et told problem - sorry

Så er det helt ligetil forretning med dansk regnskab osv.

Fantastisk! Tusind tak for hjælpen John :)

Rasmus Theilsø Madsen:

Hej John.

Ryger han ikke ind i dobbeltbeskatningsreglerne? Jeg går ud fra hans indtægter skal beskattes i USA og i Danmark da ledelsen er her.

Dermed skal han vel modregne betalt skat i Danmark?

Eller misforstår jeg noget her? :)

De bedste hilsner

Rasmus

Hej Rasmus!

Som jeg forstår, skal man kun betale skat i Danmark, hvis man har udfyldt en W-8BEN formular (taget fra Amazon.com):

"... IRS regulations require non-U.S. taxpayers to provide Form W-8BEN to Amazon in order to be exempt from U.S. tax reporting requirements."

Den indberettede jeg da jeg oprettede min Pro sælgerkonto hos dem, så jeg går ud fra jeg har  mit på det rene :)

Hvis ikke man har sådan en aftale, ja så burde man også efter min, omend beskedne, forståelse, ryge ind under dobbeltbeskatningsreglerne.

Den tror jeg ikke du har helt ret i.

Du kan ikke ved at udfylde en eller anden formular på en udenlandsk hjemmeside komme udenom du er fuldt skattepligtig til DK når du bor i DK.

 

Om du kan få nedsat den danske skat du har betalt må afhænge af om du samtidig har betalt skat i USA af den samme indkomst. Som jeg læser din vedhæftning er det nærmere den amerikanske skattepligt du er sluppet ud af ved at udfylde formularen.

Fra Hørve
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Lev Mere Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper!

Den er jeg med på :)

Mit tidligere indlæg gik ud på at jeg så KUN skal betale skat i DK; W-8BEN formularen fritager mig jo for skat i USA, så der er ingen dobbeltbeskatning.

Fortsat god dag!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)