Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returvarer efter 14 dage??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 17
Indlæg ialt: 7
Fra  Mor-Shopper Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

En kunde har sendt hele hendes ordre retur, hun har overskredet de 14 dages returret med 2 dage! Ville i refunderer det fulde beløb når det "kun" er 2 dage? Trække et returbeløb? Eller afvise?
Jeg har Googlet og læst på andre webshops, taenk.dk, Forbrugerombudsmanden osv uden at kunne finde et svar ...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Gav forbrugeren besked om, inden de 14 dages returrets udløb, at vedkommende gjorde brug af sin fortrydelsesret?

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor lang tid mon det tog at sende varen.

Du har allerede brugt en del tid på, at undersøge problemstillingen, hvilket er en omkostning i sig selv. Er det, det værd..
Hvis jeg selv var en mindre webshop havde jeg givet pengene tilbage. (jeg har en gang selv haft en webshop). Det kan være det giver kunden en positiv oplevelse og måske fortæller om den ekstra gode service. Og ihvertfald ikke er betænksom ved, at handle hos dig igen.

Måske var det hele fejlkøb, eller i en forkert størrelse? Har du snakket med kunden, og spurgt indtil til hvorfor hun returnere varen..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg ikke selv en webshop så mit svar er min personlige mening. Generelt udløber returretten efter 14 dage. Så blot dagen efter så kan kunden ikke sende varene retur.

Men..... En ting er stramme regler og en anden er en finger i jorden. Hvis jeg var dig, så vil jeg godtage returretten men evt. sige overfor kunden at de 14 dage er overskredet, men fordi "du er i godt humør" vil du lave returen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk i alle fald at returret begynder fra KUNDEN har MODTAGET varen og besked om retur sal gives 14 dage efter den dato

Jeg ville ikke hænge noget op på 2 dage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine handelsbetingelser er ikke up to date. Du henviser til §17, men afsnittet om fortrydelse starter med §18. Her fremgår det også at kunden har 14 dage til at meddele at man ønsker at returnere, og herefter har yderlige 14 dage til at sende varen retur.

Forløbet fremgår ikke helt klart i din beskrivelse, men hvis kunden ikke har overholdt sin del, er du ikke tvunget til at refundere. Personligt refunderer jeg altid uden brok, da jeg ikke gider dårlige anmeldelser. 

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Spar dig selv for en masse tids- og ressourcespild og refunder pengene. Det er ferietid, så kunden kan jo have været ude at rejse.

Sæt dig evt i kundens sted. Hvornår ville du som kunde føle, at du fik en god service? Når butikken/shoppen var large og venlig, eller når de flueknepper 2 dage?

Dertil kommer risikoen for en sur, brokkende og shitstorms skabende kunde. Er 2 dage virke den risiko værd?

Slutteligt skal du huske på, at det er fra afsendelsesdagen, at et tæller, ikke hvornår du modtager kundens varer retur.

Summa summarum, du har allerede spildt tid nok på dette, ved både at læse en masse sites og oprette spørgsmålet her, du burde bare give kunden pengene retur på normale vilkår og yde en god service, så vedkommende kommer igen en anden gang :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville i sådanne tilfælde refundere det fulde beløb til kunden, det sparer dig sikkert for både tid og risikoen for dårlig omtale.

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)