Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop med luxus champagne, Cognac og Rum

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Søger lidt hjælp til at finde nogle grossister, som kan levere champagne, cognac og rum.

Vi er et par stykker som vil starte en webshop og vi har tænkt at starte med dropshipping, for senere at få eget lager.

Håber at der er lidt hjælp at hente.

 

Mvh. Pierre

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Conallo Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pierre. 

Fedt at i tager initiativ og vil starte selvstændigt! 

- Når det så er sagt, så er jeres opgave større end lige til. 

Hvis i tænker dropshipping i starten, vil jeg sige at det vil være lige så nemt at købe produkterne ved steder som Dagrofa... Dropshipping aftaler vil i intet få ud af, eftersom priserne på markedet er så lave i forvejen ved jeres konkurrenter. Jeg har tidligere haft indkøb ved Dagrofa, da jeg ejede en webshop med alkohol. 

Mit bedste råd: Overvej om i ikke skal spare lidt op og få jer et lager fra start. Få nogle samarbejdsaftaler i hus så i kan få en bedre indkøbspris på jeres produkter. 

Jeg tror at i "desværre" vil ende i endnu en mainstream i alkoholbranchen.. 

Tal sammen om det og find ud af hvad der er bedst for jer. 

- Hvis i vælger at starte et lager op med det samme, så kontakt mig på: mikkelbommm@gmail.com. Så vil jeg forsøge at høre rundt i mit netværk om nogle gode indkøbspriser til jer. 

Held og lykke med det! 

Mvh

Mikkel 
/ Conallo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har du tænkt at dig at sikre, at kun personer over mindstealderen for køb af alkohol, foretager køb i jeres påtænkte webshop?

Tilmeldt 20. Mar 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikke.

Tak for dine gode råd og synspunkter. Vi tager en snak omkring de problematikker du nævner.

Fint at jeg må henvende mig til dig, det vil jeg helt sikkert gøre.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne.

Vi har et par ideer til hvilke forholdsregler vi kan træffe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Pierrecl:

Hej Arne.

Vi har et par ideer til hvilke forholdsregler vi kan træffe.

Det kunne være interessant at høre om. Jeg har til dato til gode at høre om nogle seriøse forslag og håber derfor, at du vil indvige os lidt i hvordan en løsningsmodel ser ud. Det vil helt sikkert også kunne hjælpe andre iværksættere

Jeg citerer lige § 2 i Bekendtgørelse af lov om forbud mod salg af tobak til personer under 18 år og salg af alkohol til personer under 16 år: 

"Alkoholholdige drikkevarer med en alkoholvolumenprocent på 1,2 eller derover må ikke sælges til personer under 16 år fra butikker, hvor der foregår detailsalg.". 

Derudover sige § 5, stk. 1, 1. pkt.: 

"For overtrædelse af §§ 1 og 2 straffes butiksindehaveren, restauratøren, hotelværten, kantineindehaveren m.v. med bøde.". 

Det er altså sælgeren som straffes. Det er således ikke nok at skrive sig ud af et ansvar i forretningsbetingelserne. 

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:
Det kunne være interessant at høre om. Jeg har til dato til gode at høre om nogle seriøse forslag og håber derfor, at du vil indvige os lidt i hvordan en løsningsmodel ser ud. Det vil helt sikkert også kunne hjælpe andre iværksættere. 


Det vil måske være katastrofalt for konverteringen og billigt er det sikkert heller ikke, men er ikke en autorisering via nemID i praksis den eneste måde hvorved man på en juridisk holdbar måde kan fastslå en persons alder 100% automatisk og digitalt?

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan står man stillet med en bekræftelse "Klik her for at bekræfte du er over x antal år", den er ikke godkendt - men skal forlange dokumentation?

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Rasmussen:

Arne G.:
Det kunne være interessant at høre om. Jeg har til dato til gode at høre om nogle seriøse forslag og håber derfor, at du vil indvige os lidt i hvordan en løsningsmodel ser ud. Det vil helt sikkert også kunne hjælpe andre iværksættere. 


Det vil måske være katastrofalt for konverteringen og billigt er det sikkert heller ikke, men er ikke en autorisering via nemID i praksis den eneste måde hvorved man på en juridisk holdbar måde kan fastslå en persons alder 100% automatisk og digitalt?

Jeg har selv gennemtænkt problemstillingen nogle gange og må sige, at det er også mit umiddelbare bud. En mere lavpraktisk måde, kunne også være et upload af billedlegitimation - heri ligger naturligvis nogle ret skrappe krav om datasikkerhed. Såfremt nogen skulle finde på at uploade en bror/søsters/vens ID, ville det i så fald være dokumentfalsk efter straffelovens § 174. 

Jeg er samtidigt helt enig i, at det ikke ligefrem er en salgsfremmende foranstaltning. Men det er naturligvis vigtigt, at man som erhvervsdrivende overholder gældende lovgivning. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)