Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne lave et tøjmærke men har brug får hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen 

Jeg har i lang tid gået og tænkt over designs og ideer til et tøjmærke, men har ikke særlig meget viden om det med at få et tøjmærke op at starte.

Hvis i kunne hjælpe mig så ville jeg gerne vide hvordan jeg for en god producent som kan fremskaffe mit tøj billigt, hvad for nogle rettigheder skal man have for at have et tøjmærke, hvad for nogle ting skal man have på plads før jeg kan sælge mit mærke.

Og bland andet bare mere viden om hvad man skal gøre for at man kan lave sit eget tøjmærke,

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gå den anden vej og spørge dig hvorfor du så vil skabe et tøjmærke, når du som beskrevet ved meget lidt om det. 
Hvis man skal have succes, og tøjmærke KAN jeg love dig er noget kompliceret at få ud over rampen og leve af - meget få slår igennem - Overvej om det med "tøjmærke" bare er et eller andet du mener giver prestige og lyder sjovt at fortælle til andre - eller om du har nogen konkrete tungvejende grunde til lige at gå DEN vej

Kvalitet skal være et stempel for dig - når du vil igang, og det er i høj grad også dine egne kvaliteter inden for det du beslutter dig for. Man skal ikke blive selvstændig elektriker hvis man ikke aner noget om strøm - eller åbne frisør klinik hvis man aldrig har set en hårsaks - Læs gerne Bliv iværksætter med kvalitet 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver,

Det har jeg prøvet før, og jeg har kontakter, som kan hjælpe dig med produktionen. Send mig en PB, så kan vi tage den derfra 😊

Jeg hjælper virksomheder med at sælge mere ved at arbejde med online markedsføring. Se mere på https://asento.dk/

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver,
Forsøg at søge lidt her på Amino, for mange hundrede, måske tusinde opslag herinde har haft samme overskrift som dit.
Der kan du måske finde lidt generelle råd.

Med hensyn til du ingen erfaring har på området, kan mit bedste råd være, at finde dig en partner, konsulent eller andet (der også kan ligge timerne i det) til at hjælpe dig. Mange tror, at fordi det er nemt at starte op (relativt nemt at finde en der kan sætte et print på en simpel t-shirt), så er det også "nemmere" at lave et tøj-mærke.
Faktum er, det er en af de sværste brancher at få gang i.

Så vær sikker på dit koncept, hvordan adskiller du dig for andre (ikke bare med et print). Nogen af de brands der rent faktisk er lykkedes, har enten lavet deres produkt til niche, eller som koncept at gå en mere bæredygtig vej ved udelukkende at bruge økologisk bomuld, better cotton org, recycle polyester eller andet. Noget der kan skille dem ud fra mængden med deres holdning m.v.

Herudover husk at du skal have styr på nogen af følgende ting (sikkert den kedelige del, men du kan brække nakken hurtigt hvis du ikke har styr på det):
- Generel fiber forståelse, væv/strik og alle underarter herunder (formentlig en konsulent/Partner du skal have indover her).
- Fabriks forhold (code of conduct), hvordan produceres de varer som du får fremstillet.
- Forbrugersikkerhed (hvilke kemikalier må der bruges i dit produkt, for at overholde EUs lovgivning REACH).
- m.m.

Bedste råd, gør dig selv en tjeneste og tænk hele dit koncept igennem og allier dig med nogle personer der virkelig ved noget omkring hvordan tøj-branchen fungere, både imod leverandører/sourcing lande samt afsætning af dine produkter B2B eller hvad du havde forestillet dig.

Det er hårdt at sige, men ellers er sandsynligheden for du bliver én i den negative statistisk desværre overhængende.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Super godt skrevet. Dejligt der er en der forsøger at banke lidt realisme ind i hovederne på alle disse "tøj band wannabes", der på ingen måde har sat sig ind i branchen / markedet for tøj. eller for den sags syld har en uddannelse indenfor faget. 

lidt tankevækkende at disse trends kommer i stimer, først var det børnetøj, så smykker og nu de daglige tøjbrands, gad vide hvad den næste store trend bliver. Mon nogen af disse mange naive iværksættere overhoved skaber en levedygtigt forretning?

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 10. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen, det var lige sådan noget jeg skulle vide 

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver.

Jeg sad præcis i din situation et år tilbage og spurgte også Amino til råds og fik nogen rigtige gode svar.

Jeg lærte hurtigt at den branche er, hård og rigtig svær at starte op i da der findes så mange start-ups indenfor tøjbranchen. Så hvis du stadig er motiveret til at starte op så prøv at find din målgruppe, måske endda vise nogen bekendte med den stil dine (Sketches, Designs, Prototyper af trøjerne) det kan være godt at spørge selve målgruppen hvad de synes før du hopper ud i den store ordre.

- Mvh Mikkel S.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Skov:
Jeg sad præcis i din situation et år tilbage

Hej Mikkel

Hvordan er det gået med dit projekt  eller opgav du din ide?

Hilsen

Ravn

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, jeg smed ideen i skraldespanden efter jeg havde vendt og drejet ideen et par måneder.

- Mikkel S.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fed branche, men uden tvivl også svær.
Mange af vores kunder, arbejder på at opbygge deres brand (hvor vi så levere deres private label læder), men retail i Europa i tekstil-industrien har været så ramt de seneste år at det virkeligt er retailer's-market. Så der er virkelig mange lokums aftaler, med at man får sine varer i butikkerne på præmissen om de kan levere alt tilbage hvis det ikke sælger osv.

Har selv opbygget 2 brands (der stadig eksistere), og det kræver virkelig meget arbejde, kontakter, finanser mv.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)