Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på webshop: sund slik og sunde snacks

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har i en del år arbejdet for webbureauer og webshops hvilket virkelig vagte min drøm om selv at styre en successfuld webshop en dag. Jeg har gået rundt og ventet på den perfekte ide og brugt det, ikke at have penge til at køre vild markedsføring, en top-speed server og starte ud med et killer-setup, som undskyldning for aldrig at komme igang. Men så er det jo skønt når diverse podcasts (bla. hr. Thorborgs), kan sætte skub i rumpetten på en.

Så jeg har kastet mig ud i at lave www.helseslik.dk

Konceptet her er, at sælge sund slik og sunde snacks, men også et fokus på at man skal kunne finde søde sager uanset om man er gluten allergiker, laktose intollerent, vegetar eller veganer.

En af mine store udfordringer har helt sikkert været kreativiteten på produkt tekster, men også at smede en menu sammen som skulle være overskuelig.
- I må MEGET gerne komme med inputs til hvad jeg kan gøre bedre her, jeg føler virkelig ikke jeg har ramt den.

Kunne virkelig godt tænke mig lidt feedback på webshoppen, hvad jeg kan forbedre og hvis der er nogen steder jeg modarbejder mig selv. På forhånd kæmpe kæmpe tak til jer. Smile tanker på hvad det BEDSTE STED jeg kan yde en indsats nu og her er også meget velkomne, jeg er lidt i tvivl hvorfor jeg forsøger mig hist og pist og leger med tankerne om en blog sektion for at opbygge noget content.

Desuden; Hvad oplever i som mest effektiv markedsføring på jeres webshop? adwords? facebook ads (remarketing?) google shopping eller andet?

Med venlig hilsen Jonas.

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Fedt med noget fokus på sund slik.

Måske kunne du indsætte nogle USP i toppen. Jeg synes toppen virker lidt for simpel.

Beskrivelse længere nede på forsiden bliver noget svær at læse med den font-type og der næsten ingen lne-afstand.

Mere fokus på din nyhedsbrev-tilmelding. Den bliver lidt væk.

Menu:
Når man hover over de 2 sidste menupunkter ryger Dropdown udover højre kant.

"Læg i kurv"-knap, jeg synes godt du kan give knappen en anden farve end den grønne. Måske kan du bruge den "modsatte" farve til grøn (altså komplementær-farven). Eller måske bare en orange-farve.

Der var lidt for nu.

Til når du går i gang med linkbuilding, skal du være velkommen til at oprette et link på min hjemmeside: https://findenwebshop.dk/

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Shoppen er fin synes jeg, flot.

men at du sælger produkter med Palmeolie i syne sjeg ikke er ok, både af den grund at det ikke er et sundt fedtstof , det er bare billigst, ,men produktionen der også utroligt ødelæggende af miljø, natur og afbrændning , rydning af regnskov etc.

https://www.helseslik.dk/produkter/42-blandede-smakager-sukkerfri.html  den tror jeg ikke på at den er sund , 

mvh

anders

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dimitri.

Mange tak for inputs, dem vil jeg helt sikkert tage til mig. Jeg havde heller ikke bidt mærke i det med menuen før nu, så super super fedt at du nævner det!

Sidstenævnte er gjort :-)

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Først og fremmest mange tak!

Jeg er i bund og grund helt enig med dig i palmeolie problematikken - og godt du nævner det, det vil jeg være opmærksom på fremadrettet. Vil dog lige indskyde at man nok ikke rigtig kan placere nogle udvundede olier som værende sunde, da 99% af alle enzymer og vitaminer samt generelt næring er gået bort.

Det er nok ikke Tylstrup kager's sukkerfri varianter man skal spise sig mæt i, men i og med at de ikke indeholder sukker, har man erstattet de intet-givende kalorier i sukkeret med mere nærende ingredienser hvorfor sundhedsgraden er højere, da de giver kroppen mere næring at arbejde med, end eksempelvis den samme version med sukker.

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg rettet det lidt til, minus nyhedsbrevet :-) (her er taktikken blot tilmelding ved checkout, så den vil jeg helst ikke stikke for meget op i hovedet på folk).

Tilmeldt 3. Jul 17
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.
Rigtig fin side du har fået sat op, og jeg kan se du har arbejdet lidt med de ting du allerede har fået af vide.

Jeg synes stadig du skal arbejde på at få dine USP i toppen lidt mere synlige, de fader meget ud, og man overser dem nemt. Evt. gør tekst samme farve som ikonet.
Arbejd også lidt mere med USP'er i meta beskrivelserne. 

Jeg er ikke nødvendigvis enig i at tilføj til kurv skal være en anden farve end grøn, men kan dog godt se at det bliver rigtig meget grønt, i og med det er den samme farve som temaet og at alle knapper, også nyhedsbrev 'abonnér' knappen er den samme.  Så jo, måske skift farven på abonner og dit chat pop up, så der gøres lidt forskel på CTA'erne og du får prioriteret de vigtigste (Dem hvor de køber). 

Apropos chatten, så synes jeg du skal sætte den til at være usynlig når du ikke er online. Efter min erfaring benytter folk den utroligt sjældent når man ikke er online, og den er i den tid bare en forstyrrelse, der kan lægge sig over vigtige informationer i købsprocessen, som gør at kunden falder fra. (På min skærm lægger den sig lige præcis over i alt beløbbet i checkout).
Jeg synes derudover du skal flytte betal knappen i checkoutten længere op, eller tilføje en ekstra øverst. På små skærme og mobil versionen, skal man scrolle for langt for at få lov til at betale. Har selv haft problemet på en shop jeg arbejdede med, og efter vi sørgede for at der altid var en betalings knap synlig, uanset hvor man var på siden, på alle skærmstørrelser og mobil versioner, steg konverteringen markant. 

Ift. markedsføring, så får du det svært rent seo mæssigt, da du har valgt nogle søgeord som - mandler, chips, småkager mm., hvilket vil gøre det utroligt svært for dig at ranke godt på de ord, da der ikke blot er høj konkurrence, men du konkurrere med mange der levere et helt andet type produkt end du gør, og jeres målgrupper der derfor meget forskellige. Tror bl.a. at hvis nogle søger efter ordet chips, så er der flere der leder efter de usunde af slagsen, end det sunde alternativ. Måske overvej at finde frem nogle mere niche beskrivelser af dine kategorier
Ellers ser du ud til at have nogenlunde styr på din SEO, så som Dimitri siger, få knyttet noget linkbuilding til, så du kan få det til at ranke bedre. 

Jeg tror jeg vil anbefale dig Facebook marketing efter mine erfaringer. Både remarketing, men du kan også sagtens få stor gavn af at lave et specifikt segment. Mulighederne på facebook er rigtigt store og graden af specifikation super høj. Tror jeg ville arbejde lidt med cross-reference af helse interesser i et segment til din shop. 

Der var lidt fra en lidt overfladisk og meget ufuldendt gennemgang af din shop, men jeg håber du kan bruge det. 

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for et velengageret svar.

Jeg har nu handlet lidt ud fra det;
- Chat knappen er blevet den mørkegrønne
- Chatten er usynlig når jeg er offline
- Jeg har tilføjet en ekstra betaling i kurven, øverst, på mobil

Så tusind tak for de gode råd, specielt sidstenævnte sætter jeg rigtig meget pris på!

SEO og markedsføring er noget jeg kommer til at bruge meget tid på at dykke ned i, jeg ville lige have alle grund-elementer på plads først.

Men du har helt ret med hensyn til SEO, jeg skal have lavet en grundigere søgeanalyse og omstrukturere min seo strategi og tekster lidt, så de er mere målrettede mod, som du selv siger, niche markedet.

Tror også du har helt ret med hensyn til facebook marketing, med undtagelse af ganske få adwords der også kunne være relevante, men generelt er CPC'erne på side 1 for relevante søgeord ret høje i den genrer, fordi de lidt bliver forvekslet med de andre helse & fødevare-ord.

Jeg er lidt nysgerrig på hvilket kunde-segment eller hvilken genrer den butik hvor i lagde betalings knappen på alle sider for, lå i? er det noget du kan spore nærmere ind på? Smile

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for din anbefaling.

Vil jeg helt sikkert benytte mig af, når jeg lige når ud over de ting jeg godt selv er klar over skal rettes/optimeres, den virker umiddelbart mere kvalificeret end størstedelen af lignende tools.

Men jeg faldt over noget - den siger en del af mine side titler er for lange. Jeg har egentlig skrevet dem med hjælp fra både SEO by Yoast (bruger ikke WP til min shop, men har lige kørt dem gennem alligevel) samt SEO toolsne i Prestashop, hvor begge siger side titlerne ikke er for lange. Hvad baserer i jeres vurdering ud fra?

Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Fra  AnalyzeMe Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Moltke Sørensen:

Mange tak for din anbefaling.

Vil jeg helt sikkert benytte mig af, når jeg lige når ud over de ting jeg godt selv er klar over skal rettes/optimeres, den virker umiddelbart mere kvalificeret end størstedelen af lignende tools.

Men jeg faldt over noget - den siger en del af mine side titler er for lange. Jeg har egentlig skrevet dem med hjælp fra både SEO by Yoast (bruger ikke WP til min shop, men har lige kørt dem gennem alligevel) samt SEO toolsne i Prestashop, hvor begge siger side titlerne ikke er for lange. Hvad baserer i jeres vurdering ud fra?

Hej Jonas,

Mange tak for de flotte ord, sætter vi altid pris på :)

Årsagen til at vi melder fejl på dine titler er at vi har sat en grænse på 60 anslag, dette var for at sikre at vores bruger af analysen, fik den rigtige visning på Google, men tiderne er skiftet lidt i forhold til Google.

Vi er derfor på vej til at få ændret vores tjek så vi i stedet kigger på pixel brede fremfor anslag.

Så status er at du ikke fejler dette punkt da dine side titler kommer fint igennem på Google :)

Med venlig hilsen

Dannie Ågren

AnalyzeMe

Har du prøvet SEO Insight gratis Dansk SEO værktøj, ellers gør som 25.000 andre

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)