Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Psykolog + heste = virksomhed?/freelance?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Studerer psykologi på uni og er færdig om 2 år. Har en idé at komme igang som selvstændig ved siden af studiet og har ideer om at holde fordrag og eventuelt individuelle forløb med mental træning. Samtidig er jeg har jeg muligheder at tjene penge på uddannelse at ryttere og heste, så det jeg undrer mig over er om en virksomhed kan dække disse forskellige retninger? Drømmen er jo at kunne forene heste og psykologien i fremtiden, men det kræver at jeg kommer igang og får lidt mere erfaring selv.

I den forstand er der ikke meget til økonomisk risiko, hvilket er dejligt. Kunderne betaler for en tjeneste, efter den er udført i begge tilfælde. Jeg lavede en testSKAT, der mente at jeg (i hvert fald på nuværende tidspunkt) ikke bør oprette virksomhed, men derimod betale skat for honorarer. Da jeg kan lave arbejde for virksomheder, tænker jeg at honorarer er bøvlet for dem, sammenlignet med at betale en faktura? Eller tager jeg fejl? Kunden skal fx. erstatte min kørsel hver måned. 

Det er mulig at jeg ikke kommer til at tjene betydelige penge i de kommende to år, men målet er at virksomheden har fået et lille grundlag at stå på da jeg er færdig med uddannelsen så at den kan udvides.

summeret.

1. Kan en enkeltmandsvirksomhed tilbyde tjenester i forskellige brancher?

2. Hvad er nemmest for kunden, virksomhed/honorar?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja

2 faktura nok nemmest - men der er nu ikke noget kompliceret i honorarindberetning - omvendt får du så mere besvær ved virksomhed og måske problemer med dagpenge en gang - men begge dele fungerer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)