Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af chokolade webshop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Jeg vil starte en webshop som i første omgang beskæftiger sig med at sælge chokolade i Danmark. 
Jeg har allerede en anden virksomhed som fotograf, så det helt generelle af opstart af en virksomhed er jeg indforstået med.
Dog har jeg foreksempelvis læst et sted på amino tror jeg, at der er specielle krav for opbevaring af sin chokolade og derhjemme altså ikke går. Dermed læser jeg også at disse regler ikke gælder, hvis man regner med at omsætte for under 50.000 på 12 måneder. Jeg regner ikke med at omsætte 50.000 på 12 måneder, og hvis det er realiteten bliver et lokale hellere ikke noget problem. Mit spørgsmål er altså, hvad skal bør jeg vide før jeg begynder at smide penge efter leverandører og andet af det her? Håber spørgsmålet giver mening!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Musstafa.

Jeg sælger selv chokolade online: https://sweetpleasure.dk


Men jeg giver gerne et venligt råd til en ny konkurrent. Der er som sådan ikke mange krav til, hvordan du opbevarer din chokolade; det skal være uden skadedyr osv. (alm hygiejne). Når du er registreret hos Fødevarestyrelsen, så ringer de til dig og fortæller, at du skal være opmærksom på sådan og sådan. Og så vil den søde dame fra Fødevarestyrelsen fortælle dig, at de (måske) kommer forbi din adresse en dag for at tjekke op på forholdene. 

Held og lykke med chokoladesalget. Det er et presset marked. Smile

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)