Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende lån

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Vores bank er sprunget fra lige inden vi står og skal skrive under på lejekontrakten, vi har hele forretningsplan, driftbudget, etableringsbudget, likviditetsbudget, lejet lokale, opsigelse af job, opsparing på 300.000 til at dække manglende indtægt med og ALT er klar til at gå igang, og nu har banken alligevel sagt nej til en kassekredit på ca 160.000 og for så at ligge lidt til så MÅSKE 200.000. 
Er der nogen der kender nogen andre måder hvorpå vi kan låne pengene end i en bank? 
vi har prøvet diverse virksomhedslån men der skal alle pengene være betalt tilbage indenfor 12 måneder og det er jo en mnd. ydelse på næste 20.000kr og det kan jeg jo selvfølgelig ikke budgettere med. 

Håber der er nogen der kan hjælpe! 

Mvh. Tina

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina Holmer:

Hej. 

Vores bank er sprunget fra lige inden vi står og skal skrive under på lejekontrakten, vi har hele forretningsplan, driftbudget, etableringsbudget, likviditetsbudget, lejet lokale, opsigelse af job, opsparing på 300.000 til at dække manglende indtægt med og ALT er klar til at gå igang, og nu har banken alligevel sagt nej til en kassekredit på ca 160.000 og for så at ligge lidt til så MÅSKE 200.000. 
Er der nogen der kender nogen andre måder hvorpå vi kan låne pengene end i en bank? 
vi har prøvet diverse virksomhedslån men der skal alle pengene være betalt tilbage indenfor 12 måneder og det er jo en mnd. ydelse på næste 20.000kr og det kan jeg jo selvfølgelig ikke budgettere med. 

Håber der er nogen der kan hjælpe! 

Mvh. Tina

Har i fået nogen forklaring fra banken om hvorfor de trækker deres tilbud tilbage, såfremt der forelå et reelt tilbud?

Kan i trække jeres opsigelser tilbage? Det er selvfølgelig ikke så morsomt at skulle gå til chefen, men måske i kan finde en løsning.

Det kan tage lang tid at få finansiering på plads, så derfor vil det være et uheldigt sammenfald mellem arbejdsløshed og samtidige finansierings ansøgninger.

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Surt show og dybt useriøs af jeres bank. 

Tænker umiddelbart 2 muligheder

1. Spørg andre pengeinstitutter. De har desværre indtil videre stadig monopol på at lave stående likviditet i form af kassekreditter.

2. Lån pengene privat hos en af de mere seriøse forbrugslånsudbyder (fx. Santander, Bank Norweigen og Coop Bank), som har rente på eller under 10 % og lav en lang løbetid, så den månedlige ydelse bliver rimelig. Derefter kan I låne pengene videre til jeres virksomhed til samme rente. 

Morten

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Refsgaard:

1. Spørg andre pengeinstitutter. De har desværre indtil videre stadig monopol på at lave stående likviditet i form af kassekreditter.

2. Lån pengene privat hos en af de mere seriøse forbrugslånsudbyder (fx. Santander, Bank Norweigen og Coop Bank), som har rente på eller under 10 % og lav en lang løbetid, så den månedlige ydelse bliver rimelig. Derefter kan I låne pengene videre til jeres virksomhed til samme rente. 

1 hvor har du den lov fra?  Alle må da lave den type men skal som alle andre pengeudlånere være finanstilsynsgodkendte. Der er intet der forhindrer virksomheder i at give kassekreditter som sådan. Monopolet består jo nok mere i, at der ikke er forretning i det - som andet end en egentlig bank formentlig?
Er det ikke lidt som at tro, at postnord (Postdanmark) har monopol på breve, hvor sandheden er, at ingen andre vil gøre det til samme pris?

2 Enig i muligheden for privat lån og så videre udlån men det er nu ikke let at få privat lån med lang løbetid hos Santander osv - men det er jo så en anden sag

DOG vil jeg lige advare her, for alt for mange tror alt for blindt på egen virksomhed, og det er ikke så sjovt at stå med et stort lån OG en virksomhed som alligevel ikke kan løbe rundt. Den slags ville man helst have i selskabsform, og det tror jeg ikke der er "plads" til i dette projekt - lånemæssigt

Jeg ville nok snarere se projektet igennem. Der er som jeg læser det 300.000 egne kroner. Det er mange penge at sætte i spil og så må projektet måske skæres ind til benet, så det kan klares for det - og alternativet ser jeg nok mere som familielån eller tilsvarende.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

1: Jeg skriver ikke om nogen lovmæssig monopol, men om tilstanden på markedet for finansiering. Vi har heldigvis fået en masse alternativer til pengeinstitutterne, men mig bekendt er der ikke kommet et alternativ til kassekreditten endnu. Hvis der er, så fortæl det gerne.
Jeg tror monopolet består i teknisk udfordringer med at lave daglige transaktioner, clearinger med andre banker og styre renteberegningerne. De fleste alternativer i dag bruger jo selv en alm. bank til at lave transaktionerne med. 

2: Hvis de er villig til at låne 200.000 kr. i virksomheden, som jeg antager de skal kautionere for (hvis det er et selskab), så er risikoen for dem, da fuldstændig ens. Går virksomheden ned, så bliver gælden flyttet til privat. 
Hvis de lige er stoppet som lønansatte og har haft en ok indtægt, så skal de nok kunne få et privatlån. 

Og så vil jeg ikke forholde mig til om det er fornuftigt eller ej. Hvis alle iværksætter (også dem med succes) lavede en rationel analyse i om de skulle starte selv eller fortsætte som lønansatte, så var der nok ikke mange iværksættere i DK. 

Vh. 

Morten

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 1
Fra  MONEYBANKER ApS Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt nok en useriøs bank, dar bare hopper fra i sidste øjeblik.

Har selv Nordea faktisk og alt i min virksomhed derindover. Men har hørt fra en kammerat der arbejder med større investeringer at Nykredit er dem er er mest villige til at godkende hans forretningsplaner, så du kunne evt prøve at tage en snak med dem ? 

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i landet vi og hvad skal I sælge ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Refsgaard:
Vi har heldigvis fået en masse alternativer til pengeinstitutterne, men mig bekendt er der ikke kommet et alternativ til kassekreditten endnu. Hvis der er, så fortæl det gerne
jep mange alternativer - og den manglende lyst til kassekredit er nok et spejl af, hvor dyrt det kan være at rode med 

Jeg synes det er super jo flere alternativer der kommer - men tror desværre stadigt rejsen er lang før banker ikke står for vældigt meget af det samlede og før lån bliver billigere andre steder desværre.

Jeg er enig i de 200.000 kr nok heller ikke kan lånes i selskabsform uden kaution og derfor kan du har ret i, at selskab ikke på den bane gjorde den store forskel (det kunne det måske med de 300.000 som kunne gives som konvertibelt lån til selskabet og give fradrag ved tab) I alle fald kan jeg så heller ikke se banken sige ja til er personligt lån på 200.000 hvis de ikke vil give det til en personlig virksomhed (eller selskab med personlig kaution) det må vel være samme sag med bankens øjne

Jeg synes også det er fint at gå fra lønmodtager til iværksætter med egne lokaler, men advarede bare lidt mod her at sætte egne 300.000 kr ind OG så skulle tilføje et personligt lån på 200.000 kr. Man skal i alle fald være meget sikkert på projektet før man lægger ½ mio på bagepladen. Det er der jeg ville forske meget i, om en mindre ambitiøs start - måske uden lånet og bare for de 300.000 kr ikke var muiligt

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er på sjælland og skal sælge new yorker bagels og donuts.

Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

jeg kan udemærket godt forstå din bekymring omkring de 500.000 det er også rigtig mange penge.. det forholder sig bare sådan at indretning af butikslokale leasing af maskinerne og dækning af min private budgetkonto (som vi har sparet 300.000 sammen til) løber op på i alt 500.000 deraf har jeg 80.000 til husleje og lign. til at starte med og skal bruge yderligere 200.000 til første varelager og div. møbler og reklame, arbejdstøj, revisor og hvad der ellers følger med. jeg kan ikke se jeg kan spare andet væk :O

Mvh Tina

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)