Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forum ejers rettigheder

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, (jeg er ikke helt sikker på, det her indlæg ligger korrekt - er helt ny på amino.)

 

Mit spørgsmål kræver en anelse forhistorie (også fordi forhistorien er lidt sjov):

Jeg har ikke kat men kigger alligevel forbi et bestemt katteforum jævnligt. At læse derinde svarer ca til at køre langsomt forbi et trafikuheld og STIRRE (og pege og grine og græmmes).

Kort fortalt, så er der visse dele af katte-verdenen, der er yderst konfliktsøgende og farverige i deres udtalelser + at netop det forum kørte længe med en forsvundet admin og nogle temmeligt tvivlsomme mods. Og brugerne... Ja, de kunne godt nok finde kløerne frem.

Nu er der så kommet mere seriøs moderation på, men det går ikke glat - brugerne har jo været vant til at kunne "sige" hvad som helst. Og jeg tror, en af mods'ene har fået loven lidt galt i halsen. Om et privat-ejet forum udtales der:

Dette her er et offentlig forum, og så længe brugerne følger reglerne har vi ingen lovhjemmel for at forbyde adgang . 

Og:

Men hvis du spørger i nyhedsgruppen DK.Jura, så får du remset op, hvilke forskelle der er på offentlige fora - altså fora hvor der ikke kræves godkendelse, og 'lukkede' fora, hvor det er admin / mods der selv beslutter hvem der må være bruger og hvem der ikke må.

Det tolker jeg som, at Mod'en mener, en forum-stab hverken kan forbyde nogen at være medlemmer eller udelukke nogen, hvis bare de følger forummets regler, fordi et forum uden godkendelse af brugere ved tilmelding ansees som offentligt.

Og jeg er uenig. Jeg mener, at et privat-ejet forum svarer til en persons dagligstue, hvor dagligstuens ejer kan smide enhver ud til enhver tid, hvis h*n skulle ønske det.

 

Hvem har ret?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)