Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan køb af en ydelse, der sikrer arbejdsevnen, trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En selvstændig jeg kender - lad os kalde ham Stig - har en gammel sportsskade, som betyder, at hans bækken nemt vrider sig løs. Når dette sker, resulterer det i voldsomme smerter. Smerterne er så invaliderende, at han reelt lider tab af arbejdsevne. Stigs læge siger, at der ikke er noget at gøre for at rette op på problemet. Stig har prøvet mange forskellige behandlinger (fysioterapeut, kiropraktor, osteopat, og så videre og så videre), men det eneste, han har erfaret kan hjælpe, er en bestemt behandling, som er mere hårdhændet end de øvrige, men som staten desværre ikke anerkender. Stig betaler 1.000 kr per behandling og får mellem 2 og 4 behandlinger om måneden, alt afhængigt af hvor ofte hans bækken vrider sig løs. Når det sker, vrider han sig i smerte det meste af tiden, indtil han har været til behandling. Stigs arbejdsevne er altså 100% afhængig af disse behandlinger.

Spørgsmålet er, om Stig kan trække disse behandlinger fra, eftersom der er tale om en udgift, der er en forudsætning for virksomhedens drift og indtjening?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej ikke som jeg ser det- Den er ikke arbejdsrelateret. Man kan have mange ting som ville være vigtige for at man kan passe arbejdet godt - børnepasning mener nogen - men jeg mener ikke en selvstænding for sig selv kan få fradrag for behandling af gammel sportsskade, uanset det gavner arbejdet (tror ikke en ansat som sådan kunne heller uden den var arbejdsrelateret på en eller anden led, men selvstændige er langt mere begrænsede i den type

vent på andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. Det var også det, han havde hørt, men jeg tænkte, jeg lige ville høre ad herinde. Han er virkelig uheldig - selvom han er delvist invalid og virkelig lider meget, er der bare ingen hjælp at hente. :/ Tak igen!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)