Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat truer med konkurs

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, afhængigt at situationen som vi ikke kender til fulde.

Banken kan også være "provokeret" til denne handling

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

arguins:
Det kan de hvis din mand er i restance med lån etc

Er praksis ikke at man skal have penge nok til faste udgifter og leveomkostninger indtil den næste udbetaling? I praksis et rådebeløb svarende til hvis man var under gældssanering?


Jeg tror ikke en sådan praksis er gældende i den moderne bankverden længere.

 

Hvis der ikke er dækning på en bankkonto til at der kan foretages et træk fra enten lønpartner eller virksomheden selv kan banken blokere udbetalingen. Og jeg har aldrig set en erhvervsaftale (i nyere tid i hvert fald) hvor banken ikke har ret til at afvise betalinger der bringer en konto i overtræk.

 

Om det så er god skik eller umoralsk er en helt anden snak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

arguins:
Det kan de hvis din mand er i restance med lån etc

Er praksis ikke at man skal have penge nok til faste udgifter og leveomkostninger indtil den næste udbetaling? I praksis et rådebeløb svarende til hvis man var under gældssanering?


jeg tror ikke på at banker er forpligt til at lade ejere af selskaber hæve til løn og skat i en uendelighed hvis konto er i minus. Mener du der er en regel om at et selskab kan have en bankkonto hvor banken skal finansiere ejerens løn og skat med stigende minus på en konto - indtil en konkurs om måske et år??

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Mener du der er en regel om at et selskab kan have en bankkonto hvor banken skal finansiere ejerens løn og skat med stigende minus på en konto - indtil en konkurs om måske et år??

Næ... Jeg tænker alene på den situation, hvor pengene er indgået på en persons lønkonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Mener du der er en regel om at et selskab kan have en bankkonto hvor banken skal finansiere ejerens løn og skat med stigende minus på en konto - indtil en konkurs om måske et år??

Næ... Jeg tænker alene på den situation, hvor pengene er indgået på en persons lønkonto.

ah - jeg ville tro det var fra firmakontoen - man lukkede - men det kan jo være det var fra lønkonto. OM det så gælder at banken der skal lade stå svarende til gældssanering minimum ved jeg ikke - Teoretisk kunne lønmodtageren jo have penge mange andre steder fra på andre konti i andre banker - og hvis der formentlig er kautioneret så - Nå jeg ved det ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er udbetalingen fra firmakonto til lønkonto de har stoppet.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er formentligt som følge af at de ved at SKAT begærer selskabet konkurs i næste uge.

Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er det nok. Det er ikke nemt!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

adelfi:

Det er udbetalingen fra firmakonto til lønkonto de har stoppet.

Det vil jeg givet mene de kan

Tag rådet om at gå til en revisor, selv om pengekassen er tom - find en der vil tilbyde hjæp til rimelig pris. At du skriver der er stor overværdi af aktiver og I er solvente kan man tvivle på, da varelager jo er så klart overvurderet har spist hele kassekreditten - og som du skriver, skat/moms har så ageret ekstra kassekredit.

Alternativet er personligt møde med skat - hvis du skønner hjælp fra revisor er gode penge smidt ud efter dårlige - og se om der er en sidste udvej, men som jeg hører det, er den meget tung med skat, når tidligere aftale blev misligeholdt og så er sidste alternativ møde med banken, og det var her en revisor evt kunne være til hjælp. Sådan en taler godt banksprog og ved hvad de leder efter, hvis det skal påvises, at der faktisk er større værdier end gæld

Din mand har givet kautioneret personligt overfor banken, men banken vil i virkeligheden heller undgå konkurs, HVIS der er værdier til sikkerhed, og måske banken også skal forstå, at I personlig alligevel måske ikke kan klare kautionen - Det er nok banken med god hjælp som er din bedste mulighed

Husk også, at ikke alt går galt, man kan altså ikke plukke håret af en skaldet - så der bliver et rådighedsbeløb også fremover

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har SKAT erklæret firmaet konkurs, trods vi kan betale vores gæld på mandag. Men det er MAGT DRONNINGEN ligeglad med Angry

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)