Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat truer med konkurs

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd.

Min mand ejer et ApS, og i dette selskab skylder han Skat penge ca. 600.000 (ca. 8 mdr. gl. momsgæld)
Skat meddelte i torsdag, at de vil have pengene senest mandag ellers erklæres firmaet konkurs.
Min mand mener at han kan betale pengene tilbage i løbet af 1 år, men skat vil ikke være med til en afdragsordning. (han har haft en aftale, som "faldt ud" og han forsøgte at få den til at køre igen, men kunne ikke komme igennem hos Skat)
Banken vil ikke låne ham pengene uden at få al vores friværdi i vores bolig - som vi ejer 50/50. Jeg vil ikke give afkald på min andel, da jeg ikke mener at jeg skal være "bank" for min mands virksomhed. Vi håber at finde en løsning som f.eks. kunne være, at jeg køber min mand ud af huset - hvis jeg kan - eller at kunne finde en investor, men tiden er knap :-(
Min mand har kautioneret for selskabet, så alt hvad han ejer og har ryger vel med i en konkurs?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvad din mand har af værdier i firmaet. Hvis der ikke er værdier for mere end 600.000, er firmaet ikke værd at kæmpe for.

Derudover kan skat kun erklære selskabet konkurs hvis selskabet er insolvent og dette kan påvises i sø og Handelsretten.

Vær dog opmærksom på at SKAT kan og tit gør det. Beslaglægge evt. Indestående på konto eller tilgodehavende ude hos kunder.

Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheden er langt mere end 600.000 kr. værd.

Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

så kan i tage det roligt. Selv hvis de erklærer jeg konkurs, er det i sidste inde sø og Handelsretten der bestemmer.
Hvis i kan påvise at selskabet er solvent bliver i ikke erklæret konkurs. Men din mand slipper ikke for besværet min en tur i sø og Handelsretten.

Husk også at da det er et ApS hæfter selskabet for gælden, og ikke din mand, med mindre han personligt har kautioneret gælden.

Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til bankgæld, så har han personligt kautioneret.

Men når han nu ikke kan betale her og nu, er det så ikke en konkurs, når Skat ikke vil være med til en afdragsordning?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Betalingsterminal:

så kan i tage det roligt. Selv hvis de erklærer jeg konkurs, er det i sidste inde sø og Handelsretten der bestemmer.
Hvis i kan påvise at selskabet er solvent bliver i ikke erklæret konkurs. Men din mand slipper ikke for besværet min en tur i sø og Handelsretten.

Husk også at da det er et ApS hæfter selskabet for gælden, og ikke din mand, med mindre han personligt har kautioneret gælden.

Det er altså ikke korrekt.

Kan du ikke betale forfalden gæld, kan du erklæres konkurs

Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej fordi du siger jo selv at firmaet er meget mere værd en de 600000 der skyldes til skat.
Og da der derved er flere værdier end gæld er selskabet solvent.

Hvis nu firmaet kun havde lad os sig 200000 i værdier og 600.000 i gæld så var selskabet insolvent og teknisk ikke i stand til fortsat drift og så ville sø og Handelsretten efterkomme anmodningen fra skat om en konkurs.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om I har haft en advokat indover, hvis ikke så gør det!

Situationen er alt for alvorlig til at du skal basere jeres handlinger på svarene herinde.

Årsagen til at SKAT ikke vil reforhandle med din mand er sandsynligvis at de som følge af tidligere mishildt aftale ikke har tiltroen til at ny aftale overholdes.

Det kræver at I er i stand til at komme med en mere reel løsning, som andre parter såsom advokat/revisor  kan støtte. herudover måske også en delvis indbetaling.

Få fat i en advokat nu til at hjælpe jer

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Betalingsterminal:

Nej fordi du siger jo selv at firmaet er meget mere værd en de 600000 der skyldes til skat.
Og da der derved er flere værdier end gæld er selskabet solvent.

Hvis nu firmaet kun havde lad os sig 200000 i værdier og 600.000 i gæld så var selskabet insolvent og teknisk ikke i stand til fortsat drift og så ville sø og Handelsretten efterkomme anmodningen fra skat om en konkurs.

En skyldner er insolvent, når vedkommende er ude af stand til at betale sine kreditorer, efterhånden som de forfalder, medmindre betalingsudygtigheden må antages at være forbigående. 

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)