Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fundracers søger betalings løsning til abonnements betaling

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, håber at jeg må låne lidt ekspertise af dette "hive mind" af kloge ildsjæle :)

FundRacers.dk er en gruppe af mennesker som frivilligt samler penge ind til gode formål (pt BørneCancerFonden) og skal bruge en betalings gateway til at tage imod abonnements betalinger (og dankort). Vi har allerede en aftale om at få en indløsningsaftale sponsoreret af NETS men mangler en god og ikke mindst billig, ( så mange penge som mulig skulle gerne gå til børnene :) ) payment gateway.

Så mit spørgsmål er sådanset simpelt, hvem vil i vælge hvis i skulle ud og finde en under ovennævnte kriterier?

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Reepay Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Prøv at kig på vores service https://reepay.com.

Vores service tager hånd om hele din abonnementforretning, her opretter du jeres donorer og så sørger vi for resten.

Du er velkommen til at kontakt mig for et godt tilbud.

Mvh

Robert

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det billigste er nok at bruge PayPal recurring payments, med det aber-dabei at I ikke kan modtage ren Dankort gennem Paypal, men de fleste andre store kreditkort. På den anden side udgør rene Dankort-betalinger så vidt jeg husker ikke mere end 5-7% af alle Dankortbetalinger, langt de fleste bliver gjort med VISA/Dankort, men du må ikke hænge mig op på det. Men altså - Paypal ...

Læs mere her: https://www.paypal.com/pdn-recurring

I kan nok med fordel bruge en Plugin til det, så man ikke skal over på Paypals hjemmeside. Her er det lidt mere speget hvad man kan få fordi der er så mange gratis Plugins, som nogle gange bliver opdateret, nogle gange ikke. Men prøv at søge på "wordpress paypal recurring playments plugin" eller lignende kombinationer og test nogle stykker af dem. Her er et eksempel som ser hæderligt ud, men jeg har ikke selv prøvet det:

https://quick-plugins.com/quick-paypal-payments/

Ellers er der nok ingen vej andet end at få en betalingsgateway, hvor f.eks. en gateway som Epay.dk starter ved 299 per måned hvis man skal modtage abobetalinger. Men der findes sikkert billigere løsninger. Check kortgebyr.dk for at lave  nogle sammenligninger her!

En betalingsgateway kan jo kobles på  mange indløsere, og nogle af dem har måske også rabataftaler med visse indløsere, hvis man vælger det hele i 'een pakke'. Så I kan måske finde en billigere mulighed end at have Nets som indløser, men på den anden side så mister I jo igen det rene Dankort. Så vidt jeg ved skal I også have en aftale med Nets for at kunne bruge betalingsservice, hvad jeg regner med I gerne vil.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik eftersom at de netop har en NETS-aftale skal de jo have fat i en betalingsgateway - ikke en fuld løsning som PayPal, der iøvrigt er nogen af de dyreste på markedet.

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sammenligne priserne på en del betalingsløsninger på https://kortgebyr.dk/

Vær opmærksom på at priserne er inkl. Nets og/eller anden indløser, men hvis du holder musen over ?, kan du hvad priserne består af.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

"Ulrik eftersom at de netop har en NETS-aftale skal de jo have fat i en betalingsgateway - ikke en fuld løsning som PayPal, der iøvrigt er nogen af de dyreste på markedet."

Jeg læste det som at de havde en aftale om at få det sponsoreret men at det ikke var blevet implementeret endnu (hvilket det heller ikke er - hvis du går over på deres site og tjekker).

Hvis du er på udkig efter billigere løsninger så er du nødt til at overveje PayPal af  den simple grund at det kan være billigst i mange tilfælde hvor du ikke har det store antal transaktioner.

Hvis du forventer at få at større antal transaktioner så kan det netop betale sig at få Nets+en gateway hvor du betaler et fast beløb per år/måned samt et mindre (end Paypal) transaktionsbeløb. Ofte vil der også være et antal gratis transaktioner - f.eks. de første 100 eller 200. Men så vidt jeg husker tager Nets stadig et mindre beløb per transaktion *foruden* deres abonnement ... 

Nå, men lang historie kort. Jeg læste godt hvad OP havde skrevet, men forstod det som at de var på jagt efter den billigste løsning overall og måske var klar til at skifte - hvis det skulle vise sig at være noget andet end en løsning der kombinerer med Nets. Om det skal være Paypal eller ej må indgå i en samlet vurdering, herunder beregning på hvor meget de kan spare under forskellige scenarier.

Jeg lavede tilbage i januar 2016 et Excel-regneark til en lille webshop, så vi kunne finde frem til den bedste betalingsløsning - økonomisk set. Den kan også bruges ift. dette scenarie med forventede antal donationer ("køb"). Der er nok en del parametre der skal ændres, nu hvor der er gået halvandet år, men måske kan den være til hjælp, så i så fald ligger arket her til download.

Men hey - hvis de får Nets helt gratis og ikke bare en rabat, så er vi jo ved at være derhenne hvor de bare skal ind på kortgebyr.dk og finde den billigste gateway. 

Og det må vist være nok sagt om den sag :)

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Men med abonnementsløsninger bliver det hurtigt dyrt, hvis gebyret er stort. Dankort (NETS) har den kæmpe fordel, at der ikke er tale et procentvist gebyr, men et fast beløb.

Blot til fremtiden, så vil jeg anbefale dig at kigge på Stripe, hver eneste gang du tænker på at anvende PayPal. De kan groft sagt det samme, men Stripe har et noget mindre gebyr. Bl.a. derfor min kommentar om at de er nogle af de dyreste.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

webfreelanceren:

Men med abonnementsløsninger bliver det hurtigt dyrt, hvis gebyret er stort. Dankort (NETS) har den kæmpe fordel, at der ikke er tale et procentvist gebyr, men et fast beløb.

Blot til fremtiden, så vil jeg anbefale dig at kigge på Stripe, hver eneste gang du tænker på at anvende PayPal. De kan groft sagt det samme, men Stripe har et noget mindre gebyr. Bl.a. derfor min kommentar om at de er nogle af de dyreste.

En god pointe. Et eller andet sted bør udgangspunktet jo også være at de gerne vil have et konstant stigende antal abonnent-donorer, og derfor tør satse på det fra start.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)