Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb/salg af brugte genstande

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har overvejet at begynde at købe samt sælge brugte genstande med fortjeneste. Jeg har undersøgt hvordan og hvorledes, men når frem til at man umiddelbart skal have en fysisk butik, for at kunne handle med brugte genstande? Jeg ønsker primært at sælge fra eventuelt lager samt over nettet, og dermed undgå en fysisk butik. 

Hvad gør eksempelvis kræmmere på kræmmermarkeder?

Jeg har en virksomhed som beskæftiger sig med tømning af dødsbo mm, men kan på nuværende tidspunkt ikke sælge/købe møbler, da jeg gerne vil have styr på eventuelle regler.

Er det eksempelvis den eneste mulighed at leje en butik, og derfra sælge?

Mvh

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt svært at finde ud af hvad det er for regler du skal have styr på.

Hvis du køber dødsboer, gælder de samme regler for at sælge møbler, som gælder de effekter du ellers køber og sælger.

Både salg fra et lager og fra en fysisk butik er de muligheder som er til stede og du har frit valg.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar,

Jeg har bare læst det som, at man skal have en bevilling for at sælge brugte genstande, og for denne bevilling skal man have en fysisk butik, og altså ikke et lager.

Jeg har ikke behov for en fysisk butik på nuværende tidspunkt, så hvis det hele kunne køre online samt fra lager, ville dette nemlig være bedst, men så kan man vel ikke sælge brugte genstande?

Mvh

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)