Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B - hjælp til definition

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst lidt på amino, men er alligevel lidt i tvivl.

Er det altid B2B, hvis det er to virksomheder, der handler med hinanden. 

Hvis jeg fx. sælger bil-sæder, og køberen er et biludlejnings-firma, er det så B2B. 

Jeg spørger fordi, vi er ved at lave købs- og salgsbetingelser, for som jeg forstår det, gælder købeloven ikke B2B.

På forhånd tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld men hvordan kan du lave købs og salgsbetingelserne, uden overhovedet at kende noget til  købelovens bestemmelser for handelskøb (b2b)

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo lige det, jeg er ved at skaffe mig viden om. Jeg er også ved at få tilbud fra advokat. Men det skader jo ikke, at læse lidt inden mødet.

Min virksomhed har hidtil kun solgt arbejdstimer og lidt reservedele men nu har jeg mulighed for at være forhandler af et produkt. Det er kommet lidt pludseligt, og jeg satser nok bare på, at gøre det uden købs- og salgsbetingelser første gang. Men foretrækker i længden at have det hele gennemtænkt.

Det drejer sig denne gang om en vare til 100.000 kr.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne

Du har ret, købeloven gælder privat kunder, og når 2 moms registrerede virksomheder handler sammen, er det erhvervskøb/salg.

Her gælder de regler som du som sælger og kunden som køber kan blive enige om.

F.eks. betalingsbetingelser, returnering af standard varer, returnering af speciall fremstillede eller importerede varer, annullering af afgivet ordre, reklamation / garanti + andet.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for kommentarer.

Vi vil bruge DI´s standard betingelser NL 92 (forventer vi), evt. tilføjet lidt, vi har fra tilsvarende firmaer som vores. 

I mange betingelser står der, at varen skal tilhøre sælger, indtil det fulde beløb er betalt. Men hvis varen (her til en værdi på 100.000) beskadiges/stjæles før den er betalt, ja så er det jo vores. Og vores forsikring dækker så vidt jeg ved - det skal jeg undersøge - kun i vores værksted eller bil.

Vi har nu fået et tilbud fra en advokat, et fast tilbud på 5000 kr. Vi afventer to andre tilbud.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)