Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af virksomheds køb af privat computer i Dinero

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Fra  Norf Studio Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg arbejder med videoproduktioner og min private computer er derfor en essentiel del af virksomhedens arbejder. Jeg har ladet mig forstå at virksomheden kan købe min computer af mig privat, hvilket jeg gerne vil gøre nu. 

Jeg har fundet al dokumentation af købet af computeren fra ny, samt flere DBA eksempler af den nuværende brugtpris af samme computer. Jeg skal nu til at bogføre det i Dinero og jeg kan forstå at dette skal være uden moms. Jeg er i tvivl om hvordan det skal gøres da kontoen til småanskaffelser som jeg antager at en computer er, er inkl. moms. 

Er det tilstrækkeligt hvis jeg bogfører den på "Diverse eksl. moms" ? Eller kan jeg bruge "småanskaffelser med omvendt betalingspligt"? Håber nogen kan hjælpe.

Vh

Niclas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug først og fremmest en pris som IKKE kan anses for at være for høj.

Jeg mener da godt du kan undertrykke momsen på konto småaktiver = slette den - vælge ingen?
Hvis ikke ville leg nok bare lave en ny konto til småanskaffelser uden moms

Husk et lille anlægesaktiver, for selv om den er straksafskrevet så tilhører den nu virksomheden og lukker du eller vil have den ud igen, skal det igen ske til markedspris og så med moms som udgangpunkt, så det er godt med lille kartotek over alle anskaffelser uanset hvad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Fra  Norf Studio Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit hurtige svar. 

Det er en stor MacBook som på DBA sælges til mellem 12.500 og 13.000, og jeg tænker at sælge den til 12.000,-. Vil det være forsvarligt eller skal jeg længere ned?

Jeg kan ikke få lov at fjerne momsen på småanskaffelser i Dinero. Kun hvis jeg vælger småanskaffelser med omvendt betalingspligt står bilaget uden moms. Men ved ikke om dette er rigtigt at gøre. Kan umiddelbart ikke se hvor jeg kan oprette en ny konto, så ved ikke om det er en mulighed i Dinero. 

Vh

Niclas

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dy sjal bare kunne vise, at du absolut ikke tager mere for den end firmaet kunne købe fra andre - og selve prisen kender jeg intet til - ofte finder man jo høje priser, og så sælges varen bare ikke. Det kender jeg i alle fald fra mange vintageur sites

Hvis du ikke kan fjerne moms må du lave ny konto men jeg tror du kan. Ellers betale bogholder for at gøre det korrekt - Omvendt betalingspligt duer absolut ikke 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Fra  Norf Studio Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah! My bad! Havde ellers prøvet at søge efter det men uden held! haha! 

Tak! :)

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Fra  Norf Studio Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dine uddybende og hurtige svar John! 

Vh

Niclas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)