Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan registreres "Arbejde udført i Danmark for udenlandsk kunde" på selvangivelsen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Da der er over 1 times vente tid hos skat udland, og Skat erhverv ikke kan svare mig, vil jeg høre om der er nogle herinde der kender til reglerne i denne situation?

Jeg har haft opgaver både fra Dk kunder og udlandske kunder og bliver nu i tvivl om hvor vidt mit resultat/overskud skal registreres i den sædvanlige 111 rubrik, eller om jeg skal gøre brug af 1015 rubrikken som er for løn for arbejde udført i DK for udenlandsk arbejdsgiver. Dog har jeg ikke en arbejdsgiver, kun kunder....?

(I mit momsregnskab er den udlandske indtægt registreret, så der fremgår det at jeg har udlandsk indtægt. )

Håber der er nogle kloge hoveder som har samme situation som mig og kan hjælpe :o)

Mvh Pia

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Pia Vestergård Simms:

Hejsa,

Da der er over 1 times vente tid hos skat udland, og Skat erhverv ikke kan svare mig, vil jeg høre om der er nogle herinde der kender til reglerne i denne situation?

Jeg har haft opgaver både fra Dk kunder og udlandske kunder og bliver nu i tvivl om hvor vidt mit resultat/overskud skal registreres i den sædvanlige 111 rubrik, eller om jeg skal gøre brug af 1015 rubrikken som er for løn for arbejde udført i DK for udenlandsk arbejdsgiver. Dog har jeg ikke en arbejdsgiver, kun kunder....?

(I mit momsregnskab er den udlandske indtægt registreret, så der fremgår det at jeg har udlandsk indtægt. )

Håber der er nogle kloge hoveder som har samme situation som mig og kan hjælpe :o)

Mvh Pia

Hvis du er selvstændig erhvervsdrivende (det formoder jeg) og indtægten du spørger om vedrører den selvstændige virksomhed, så er det fuldstændig ligegyldigt om dine kunder er fra DK eller et hvilket som helst sted i udlandet, så skal alle indtægter og evt. fradragsberettigede udgifter med i den udvidede selvangivelse rubrik 111/112.

 

Den anden rubrik du spørger til er kun til brug hvis du er ansat ved en udenlandsk arbejdsgiver og har modtaget løn/honorarer herfra som Skat ikke selv kender til. Det vedrører ikke indtægter som allerede er faktureret i din virksomhed.

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Jesper! 

Det var hurtigt!

Det var lige netop det svar jeg søgte at få bekræftiget! Smile

Så er der vidst styr på det.

Mvh Pia

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)