Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Computer købt over bruttolønnen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Håber I kan hjælpe med følgende:

Jeg har en medarbejder som har købt en computer via bruttolønsordning fordelt over 12 måneder.

Nu har medarbejderen sagt op og jeg ønsker ikke at hænge på computeren. Kan medarbejderen købe den og er det så til den fule pris fratrukket afdrag?

Mvh.

Balwin

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spørgsmål - Følger lige med på denne tråd

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde nok være aftalt fra start. Mig bekendt er der så også i de strammere bruttoløns ordninger regler for at hvis den er stillet til rådighed privat, så skal medarbejderen beskattes af 50% af anskaffelsespris årligt - det bør du checke  http://www.smvportalen.dk/Skat-budget-regnskab/Skat-budget-regnskab/Nyt-om-skat-budget-og-regnskab/Nyt-om-skat-budget-og-regnskab-2012/Bruttoloensordning (det kunne være med til at han hellere bare ville købe den fuldt fra start - også med her i punkt 2.15

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt at skelne at en bruttolønsordming IKKE er et køb, men en rådighed over et gode.
Han kan sagtens købe denne ud hvis han har lyst, men det skal ske til den gældende markedsværdi af pågældende gode.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

Det er vigtigt at skelne at en bruttolønsordming IKKE er et køb, men en rådighed over et gode.
Han kan sagtens købe denne ud hvis han har lyst, men det skal ske til den gældende markedsværdi af pågældende gode.

hvorledes egentlig med moms her. Hvis vi talte aktiver som ejer selv ville købe ud (f.eks. ved lukning) så er der vel en regel om at momsen = den fulde oprindelige købsmoms i anskaffelsesåret, og så går den 20% ned fra år 1 efter til den år 6 er 0 moms ML § 28, stk. 4

Er det samme med moms her, at den ikke følger markedspris for selve aktivet, men skrives ned med de 20% på opr moms fra år 1 efter købet eller er det ikke efter regler for at købe aktiver ud for ejer?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cef,

Tak for dit svar - hvad med momsen?

Bh.

Balwin

Tilmeldt 26. Jun 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar...

Jeg følger lige med her på momsen.. Det må jo så være markedsværdi + moms? 

Bh.

Balwin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det jeg ikke ved så du må høre andre. Normalt når ejer skal købe et aktiv ud så er det fuld moms i år 1 og så 20% ned hvert år til den år 6 er 0.

Jeg kunne tro udkøb af aktiv for ansat sker på samme vis - så momsen er i forhold til oprindelig uanset hvad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)