Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejllevering, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har en kunde, der har modtaget det forkerte produkt ved en fejl. Jeg sendte naturligvis det korrekte produkt til kunden og bestilte derefter en afhentning af det forkerte produkt ved fragtfirmaet. Dog har fragtfirmaet endnu ikke hentet produktet og nu truer kunden med at smide produktet på storskrald. 

Hvis hun smider produktet på storskald, kan jeg så kræve betaling fra hende, selvom det var en fejllevering? 
Det skal lige siges produktet er 2000 kr værd, så det ikke noget man bare lige slår en streg over. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da en meget ubehagelig kunde.

Du har formentlig haft kunden i telefonen og aftalt at du sender et nyt produkt og sørger for afhentning af det fejlleverede produkt.  Det nye produkt har hun jo accepteret ved at modtage dette og samtidig accepteret at det forkerte produkt skulle returneres.

Smider hun det forkerte produkt ud (hvilket nok bare er en trussel for at få dig til at hente det fejlleverede hurtigst muligt), må hun naturligvis betale for begge produkter.

Giv hende besked om hvornår fragtmanden kan forventes og beklag at der desværre kan gå et par dage. Evt. prøv at skaffe en anden fragtmand som kan komme hurtigt. Prøv på en pæn måde at fortælle hende at hun naturligvis skal betale for begge produkter, hvis ikke det forkerte leveres retur, hvilket jo sker for din regning.

mvh  Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver god mening. Jeg var dog i tvivl om, hvordan jeg stod hent juridisk, hvis det endte med at jeg skulle sende hende en regning på det fejlleveret produkt. 
Om hun faktisk havde ret til at, skille sig af med produktet, nu når hun ikke har bedt om det.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Truslen med at smide produktet til storskrald, efter du har behandlet kunden godt ved at udbedre fejlen, er der helt i skoven.
Jeg ville, når produktet er modtaget retur (forhåbentligt) pænt bede kunden om at handle et andet sted fremover da du ikke bryder dig om den slags trusler efter at have ydet den bedst mulige service.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsAAA:

Det giver god mening. Jeg var dog i tvivl om, hvordan jeg stod hent juridisk, hvis det endte med at jeg skulle sende hende en regning på det fejlleveret produkt. 
Om hun faktisk havde ret til at, skille sig af med produktet, nu når hun ikke har bedt om det.

Selvom det er en fejlleveret vare, har hun jo klart tilkendegivet, at det ikke er en vare som tilhører hende og således dig. Hvis hun på den måde skiller sig af med varen, kan det under kvalificerede omstændigheder være hærværk :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)