Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får vi data udleveret fra Gigahost efter at have købt konkursbo?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

vi har købt et firma der gik konkurs og overtaget deres web og varelager. 

Firmaet havde mail hostet hos dandomain og web via gigahost. Vi henvendte os til begge og efter fremvisning af kurator erklæring fik vi overdraget mail konti fra dandomain. 

Sagen er dog en anden ved gigahost. Selvom vi har fremvist kurator erklæring og kurator selv har anmodet. nægter de at udlevere data eller login oplysninger da de mener vi kan have forfalsket kuratorerklæringen! 

Hvad stiller man op her. Tidligere ejer er over alle bjerge og kan derfor ikke samarbejdes med. Burde en kuratorerklæring underskrevet af det danske retssystem ikke være nok? 

Vi har endvidere adgang til den wordpress løsning der ligger på hjemmesiden hvor det også fremgår at vi er de nye ejere af firmaet  

nogle der har erfaringer med dette. Vi har prøvet alt men gigahost er absolut ikke lydhøre. 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville mene at kurator erklæring burde være nok. Har Gigahost skrevet noget om hvad de kræver af dokumentation(udover de har set erklæringen)?

Synes det virker ret underligt at de gør det så besværligt nu når Dandomain (så vidt jeg har forstået) har været samarbejdsvillige. Og hvis de virkelig mener at det kan være forfalsket, kan jeg ikke rigtig forestille mig hvordan man så skulle kunne dokumentere det, nu når i skriver at kurator selv har anmodet.

Hvis du har adgang til Wordpress siden, og den ikke er alt for sikret, kan du godt få fat i indholdet og logins; også heraf blot skifte udbyder.
Men jeg fornemmer det handler lidt mere om ejerskab end data?

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep det er dataerne og ejerskabet af kontoen. Som firmaet ejede og nu alså os.
Kan ikke rigtig få ud af dem hvordan man skal gøre men har sendt dem endnu en forespørgsel her på.
Hvad kan man gøre hvis de fortsat ikke vil udlevere? Vi mister indtjening hver dag vi ikke har adgang

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis Gigahost nægter at udlevere data trods papirarbejdet er i orden, så ville jeg gå rettens gang.

Ellers som skrevet, kan man godt hive alt data ud af wordpress installationen og overføre det til et andet hostingselskab.
Hvis du heraf som det første får styr på overdragelsen af domænet er der ikke mange ben i at lukke kontoen hos Gigahost, også herefter finde en anden udbyder.
Så slipper du for alt det besværlige papirarbejde/advokat m.m.

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at de har lukket for løsningen, der var også andet end wordpress på. 

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriver Gigahost ikke hvad de skal bruge af dokumentation?

Har I ikke haft en advokat ind over? Jeg ville prøve at få advokaten til at kontakte dem, bekræfte i er ejerne, og iøvigt rådgive jer om næste skridt. Hvis det som du skriver koster omsætning for jer, at det er lukket ned, er det jo bare at få en advokat på asap, så tjener det vel sig hurtigt ind. Indledningsvis koster det vel maks 1-2 timer ved advokaten.

/Henrik

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh okay. Så er jeg også enig i hvad Henrik K. skriver. Fat i en advokat og få ham til at klare det. Yes

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

simonduun:
ham

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Wops sorry, det var en fejl. Det kan jo selvfølgelig være hvem som helst Yes Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)