Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opretter jeg selskab hvis jeg ikke kan oprette konto

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

jeg har fået svar fra hovedkontoret vedrørende om den konto vi tilbyder kan tilknyttes cvr nr og nemkonto.

Alle konti som bliver udstedt  til virksomheder i EU har et IBAN nummer, som skal anmeldes af kontohaver på Nemkonto.dk under virksomhed.

derudover skal indtastes bank navn, IBAN nummer.

Banken er registreret som udbyder af finansielle løsninger hos finanstilsynet.

Bemærk venligst at vi ikke kan tilbyde konto alene, der skal købes pakkeløsning til webshop eller fysisk butik.

Vedr. Mastercard er dette et prepaid card, dvs. det som står på bankkonto er også det som er på kortet.

Kortet er ikke helt et debitkort da dette er præget og ligner et alm. kreditkort og kan derfor bl.a bruges i biludlejningsfirmaer og hoteller hvor man ofte reserverer et beløb på forhånd, dette kan man ikke med et debit kort.

jeg svarer gerne på alle spørgsmål der måtte være.

Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John,

glemte lige at de henviser til nemkonto bekendtgørelsen kapitel 2, § 5

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak for info

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder interessant. Er det helt uden kreditvurdering? Er det f.eks. ok, at man står i RKI? Vil man fortsat have kontoen, hvis man stopper med pakken? (Og nu, vi er i gang: Hvad koster den billigste løsning i opstart og pr. måned?)

Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.
Ingen kreditvurdering og man kigger heller ikke på RKI.
Kontoen er i udenlandsk bank og man kan kun bruge det man har på kontoen. Derudover kan du fra konto sende betalings anmodning til dine danske kunder via email og kunderne kan vælge at betale med forskellige kort.

Pakke løsning 1:
Betalingsløsning til fysiske butikker:

1. Kort terminal
2. Bankkonto med IBAN
3. MasterCard
4. Gratis datakort til terminal ingen abonnements betaling.

Pakke pris: Kr 6495 + moms.
Som er engangsbetaling.

Ingen månedlige eller årlige gebyrer
Ingen bindingsperiode.

Transaktions gebyr 1.75% for danske kort
Og 2.80% for udenlandske kort.

Det samme er gældende for betalingsløsning til webshops.


Tilmeldt 24. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for alt din input. Har du mulighed for at svare mig; hvorfor er det vigitgt at NemKonto kan tilknyttes ? 

Tusind tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

nemKonto er lovpligtig for alle både personer OG virksomheden helt enkelt

En effekt af at mangle f.eks. Er at man ikke kan få moms retur eller andre offentlige ydelser - Ikke så slemt for f.eks et PMV uden moms (men stadigt mod loven at mangle) men skidt for personligvirksomhed og "katastrofalt"  for selskaber hvis de bruger en personlig konto til indtægter helt generelt, da det så er personlig hævning/ulovligt aktionærlån

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Det lyder interessant. Er det helt uden kreditvurdering? Er det f.eks. ok, at man står i RKI? Vil man fortsat have kontoen, hvis man stopper med pakken? (Og nu, vi er i gang: Hvad koster den billigste løsning i opstart og pr. måned?)

som jeg læser svaret så er der ikke kreditvurdering - kun registrering af forretningspapirer osv til hvidvask. Der er nemlig slet ikke kreditmuligheder men et mastercard President kort på den = et som ved hvert brug (som type debeit( kontrollerer at der ikke hæves andet end hvad der står

Jeg læser også svaret som at det kun gælder ved samtidigt tilknyttet betalingsløsning/webshop da det jo hænger sammen med netop det, så jeg er ret sikkert på den skal være del af engagementet løbende

Løsningen kan derfor bruges af webshop ejere som lever med de relativt høje betalingsgebyrer som jo er knyttet til danske og endnu mere - udenlandske kort. Kunder kan betale til kontoen, og får man selv nemKonto tiknyttet kan moms gå til den (men ikke fra hvis ikke der er dækning)

Der hvor jeg er tvivlsom, og her kan svaret jo kun komme fra løsningen er hvordan den reagerer hvis en shop leverer, hæver penge til 0, kunde returnerer og nu er BANKEN iflg loven forpligtet til at kunden får sine penge retur ved 14 dages ret - og så trækkes der over
En bank der skulle nægte det vil få store vanskeligheder? Det KUNNE undgås ved en rullende + 14 dages reserve på kontoen

Vi kan lige høre om den DK rep har andet at tilføje

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Der hvor jeg er tvivlsom, og her kan svaret jo kun komme fra løsningen er hvordan den reagerer hvis en shop leverer, hæver penge til 0, kunde returnerer og nu er BANKEN iflg loven forpligtet til at kunden får sine penge retur ved 14 dages ret - og så trækkes der over

Ja, det er jo falsk tryghed at sige, at man ikke kan trække over, når et overtræk nemt kan forekomme, f.eks. i dén situation, du beskriver her. Løbende omkostninger til kontogiver er et andet eksempel, som utroligt nok kan komme bag på nogle. Yes, er også spændt på, hvordan kontogiver forholder sig til overtræk på en konto uden mulighed for overtræk.

Cookie - John Hannover:
rullende + 14 dages reserve på kontoen

Hvis du med dette mener, at sælger skal deponere beløbene fra alle salg i 14 dage, er vi godt nok ude i ekstra administration af rang, men jo, det løser dette 14-dages-problem. Men, hvordan med reklamation indenfor garantiperioden, hvor slutkunde kræver tilbagebetaling af købssummen, helt eller delvis? Dén hænger kontogiver vel ikke på?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske chargebacks håndteres som ved feks PayPal. Det er ikke sikkert at banken er imvolveret i første omgang, men kun betalingsløsningen.

Konsekvensen ved at du ikke honorerer en korrekt chargeback kan så være at din betalingsløsning lukkes.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)