Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen returret ved "skræddersyede" produkter?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg ved godt der findes en masse om dette emne hvis man googler det, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan det konkret fortolkes?

Hvad er den væsentlige grund til at visse produkter ikke har returret? Er det det faktum at produktet er unikt - eller er det et spørgsmål om at produktet(mere eller mindre standard) KUN laves/fremstilles når bestilling er modaget?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke alle forretninger har returret. Det skal fremgå af nota hvis det er tilfældet. Man har ikke krav på at returnere en købt var hvis det ikke står på nota.

Køber du en specielt tilvirket vare er der ikke returret, det siger sig selv.

Man har heller ikke krav på ombytning hvis det ikke står på nota.

Hvis man enten vil have ret til returnering eller ombytning, kan man kræve at få det skrevet på regningen, hvis det ikke står der i forvejen, så spørg om dette inden du betaler.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen:
Ikke alle forretninger har returret. Det skal fremgå af nota hvis det er tilfældet. Man har ikke krav på at returnere en købt var hvis det ikke står på nota.
Det svar udgår nok fra FYSISK butik, for alle onlinehandler er der lovmæssigt 14 dages ubegrundet returret på. Denne kan fraviges hvis en vare special fremstilles til en kunde og ikke er en standard (det er ikke undtagelsesgrund at man køber varen hjem til kunden ved bestilling) Jeg kan se der nu er en anden der har linket til onlineregler som altid generet betyder returret)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
for alle onlinehandler er der lovmæssigt 14 dages ubegrundet returret på.

Der er dog visse varegrupper som ikke er omfattet af returretten f.eks fødevare,  mener også af software som er an brudt er fritaget.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for korrektionerne.

Selvfølgelig gælder mit svar ovenfor, kun ved forbrugerkøb i en fysisk butik og ikke ved køb i netbutik, hvor der er 14 dages returret, med mindre varen er specielt fremstillet. Jeg tænkte kun på de "skræddersyede" produkter, som om de var købt i en fysisk butik, hvor de tog mål, uden at tænke på netbutikker hvor de normalt ikke skræddersyer.

Det var forbrugerkøb, som er salg fra en forhandler til en privat.

Man kan ikke lige se på spørgeren om han tænker på køb som privat hos en forhandler eller på køb til videresalg, hvor det sidste er handelskøb, altså køb imellem 2 handlende.

Ved handelskøb, har man ikke returret, medmindre det er aftalt på forhånd.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
Jeg tænkte kun på de "skræddersyede" produkter, som om de var købt i en fysisk butik, hvor de tog mål, uden at tænke på netbutikker hvor de normalt ikke skræddersyer.
skrædder lyder jo også af noget med tøj Stick out tongue men netbutikker vil ofte have det i form af f.eks. specialfremstillet IT - computere samlet af alle mulige sjove dele osv, specialfremstillede cykler efter mål/special farve, møbler og meget andet bygget til mål/farve osv som bare går under samme begreb

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)