Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning af varer overfor forhandlere

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Tak skal du have. Som udgangspunkt er jeg ikke interesseret i at forhandlere selv skal kunne sætte den vejl. udsalgspris. Er det ikke noget man kan skrive ind i kontrakten med dem? For når en forhandler så først har sat prisen til f.eks. 199 kr., har jeg jo et problem i fremtidige forhandlinger, da forhandleren/indkøberen så vil kunne slå denne pris op på nettet ift. de 249 kr., og så vil de jo forhandle udfra de 199 kr. i stedet. Det er fint at forhandlere kan sætte plakaterne på udsalg i en vis periode, men ligefrem at ændre den vejl. udsalgspris er jeg ikke interesseret i. Kan det ikke undgås?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke binde forhandlerne op på hvilke priser de skal sælge dine varer til.
Det er ikke juridisk holdbart.

Det du kan gøre er at give dem en vejledende salgspris og håbe at de overholder den.
Hvis de ikke gør det, så kan du eventuelt vælge at stoppe med at levere til dem.
Det er en måde at få forhandlerne til at makke ret på. Men det er i en juridisk gråzone.

/Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

mrwkingzie:

Dvs. en udregning kunne se sådan ud efter din metode (hvad sælger du i øvrigt?):

21 kr. (kostpris) x 10% til transport/lager x 250% i fortjeneste = 57,75 kr.

Nej, du er kommet til at gange, i stedet for at ligge samme. Det kan blive en dyr fejltagelse Wink

21 kr. (kostpris) + 250 % (din ønskede fortjeneste) + 10 % (omkostninger transport/lager (og evt. andre firma relateret regninger fordelt ud over et år)) = 80,85 kr. (+25% moms, hvis du sælger med moms)

Lige pt. sælger jeg intet, men ellers brændeovne/røgrør/solceller og diverse andre ting. Men er ikke tilfreds med alle CE teste resultater endnu, da nogle af produkterne ikke holder til de danske krav, godt nok er de alle CE godkendte. Men selv med de andre, der består kravene, så vil jeg heller vente, til de sidste af mine test resultater er forbedret, til at måle sig med toppen af markedet Smile

Hvilke jeg også regner med at komme til, og så endda, sandsynligvis til en lidt lavere pris Big Smile

Men nu må vi se, det danske marked har nogle sværvægtere, som vil blive hårde at slåsse med, men det er en stor verden, og Europa er et stort marked, der skal nok blive plads til mig Cool

Mvh Allan

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)