Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny markedsføringslov - Analytics vs Cookieregler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Ifbm. den nye markedsføringslov(NMF), der træder i kraft 1. juli i år, kunne jeg godt tænke mig at få entydigt svar på om man skal have cookiebaren når der anvendes avancerrede funktioner/demografi og interesser i Analytics.

Uddrag fra Onlinesynlighed af NMF: 

der ikke er behov for samtykke til cookies, som forbedrer internetoplevelsen uden at berøre privatlivets fred (f.eks. lagring af indkøbsvognshistorikken). Cookies fra et besøgt websted, som tæller antallet af besøgende på webstedet, vil ikke længere kræve samtykke

Det betyder altså med andre ord, at du ikke længere skal have brugerens accept af cookies, når det er i forbindelse med, at varer bliver lagt i en webshops kurv, eller hvis du indsamler data til Google Analytics.Det betyder altså med andre ord, at du ikke længere skal have brugerens accept af cookies, når det er i forbindelse med, at varer bliver lagt i en webshops kurv, eller hvis du indsamler data til Google Analytics - https://onlinesynlighed.dk/blog/nye-regler-cookies-paa-vej/

Det er jo rimelig klart, at der er lempelser på cookiereglerne. Hvis man alene tæller trafik, er baren ikke et krav.

Her kommer spørgsmålet så: Hvad hvis man slår sporing af demografi og interesser til? Skal man så have cookiebaren?

Håber det giver mening

Alt godt, Peter

Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.... Ikke nogen der kan svae på denne lange smøre Angel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan vil du mene, at demografi og interesser forbedrer indkøbsoplevelsen uden at berøre privatlivets fred?

Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne,

Ja, det er jo et godt spørgsmål, som jeg ikke umiddelbart har et bud på. 

Vi har en række større kunder, hvor vi altid har lagt cookiebaren ind som standard. Da der nu er lempede regler på området, som skal give brugeren mindre "støj" kunne det være fedt med et entydigt svar til vores kunder ift. hvorvidt cookieoplysninger skal implementeres som hidtil.

Som det står ovenstående, er det ikke et krav, at cookiebaren skal implementeres ved optælling af trafik med Analytics. Jeg er bare ikke sikker på, at "tælle trafik" er lig med også at inkludere yderligere oplysninger af mere personlig karakter, som netop demografi og interesser.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)