Hej Aminoer, Ifbm. den nye markedsføringslov(NMF), der træder i kraft 1. juli i år, kunne jeg godt tænke mig at få entydigt svar på om man skal have cookiebaren når der anvendes avancerrede funktioner/demografi og interesser i Analytics. Uddrag fra Onlinesynlighed af NMF: ”der ikke er behov for samtykke til cookies, som forbedrer internetoplevelsen uden at berøre privatlivets fred (f.eks. lagring af indkøbsvognshistorikken). Cookies fra et besøgt websted, som tæller antallet af besøgende på webstedet, vil ikke længere kræve samtykke” Det betyder altså med andre ord, at du ikke længere skal have brugerens accept af cookies, når det er i forbindelse med, at varer bliver lagt i en webshops kurv, eller hvis du indsamler data til Google Analytics.Det betyder altså med andre ord, at du ikke længere skal have brugerens accept af cookies, når det er i forbindelse med, at varer bliver lagt i en webshops kurv, eller hvis du indsamler data til Google Analytics - https://onlinesynlighed.dk/blog/nye-regler-cookies-paa-vej/ Det er jo rimelig klart, at der er lempelser på cookiereglerne. Hvis man alene tæller trafik, er baren ikke et krav. Her kommer spørgsmålet så: Hvad hvis man slår sporing af demografi og interesser til? Skal man så have cookiebaren? Håber det giver mening Alt godt, Peter |
Hej igen.... Ikke nogen der kan svae på denne lange smøre