Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rolex ur betalt af firma

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har længe drømt om et rolex ur, og vil gerne købe et jeg har fundet. Nogle der kan svare på om det er lovligt at købe over firmaets konto?
Således jeg kan trække momsen fra. Lidt ligesom hvis jeg køber et dyrt maleri til firmaet, det er går vel bare ind under køb af kunst vare...


Nogle der kan gøre mig klogere på dette? Hvor går grænsen .... 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig kan du ikke det. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej.
Statsskatteloven paragraf 6.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må absolut intet privat købe - og så trække momsen fra. Grænsen går ved 1 øre. Kunst er der så også specielle regler for men et privat ur 100% klart intet som helst momsfradrag. Lyder faktisk som om du bliver nødt til at sætte dig bedre ind i skat og moms inden du kommer galt af sted

Selv hvis der var tale om noget firmaet bruger - en printer - så må du ikke trække al momsen fra heller, hvis den står hjemme som eneste printer, da skat så forventer den bruges privat. ALT der på nogen måde bruges privat er 0 momsfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar, 

Jeg er klar over man ikke må købe ting til privat brug over firmaet. 

Når det er købt over firmaet er det vel bare firmaet som ejer uret og kun må bruges, arbejdsrelateret?


Tager du fx ejendomsmægler branchen ved jeg at mange får betalt jakkesæt af firmaet som arbejds uniform... 

Men så længe man ikke har jakkesættet på til privat brug, er det vel helt fair at kunne trække momsen fra på noget som er ejet af firmaet og arbejdsrelaret.

Det er vel kun fantasien i sidste ende der sætte grænser? Kunne godt tænke mig at blive lidt klogere på dette. 

For i princippet kunne man jo være kreativ og sige at alt hvad man foretager sig er arbejds relateret? (ikke at jeg har tænkt mig dette)


Blot en nysgerrighed. 



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sales1001:

Mange tak for jeres svar, 

Jeg er klar over man ikke må købe ting til privat brug over firmaet. 

Når det er købt over firmaet er det vel bare firmaet som ejer uret og kun må bruges, arbejdsrelateret?


Tager du fx ejendomsmægler branchen ved jeg at mange får betalt jakkesæt af firmaet som arbejds uniform... 

Men så længe man ikke har jakkesættet på til privat brug, er det vel helt fair at kunne trække momsen fra på noget som er ejet af firmaet og arbejdsrelaret.

Det er vel kun fantasien i sidste ende der sætte grænser? Kunne godt tænke mig at blive lidt klogere på dette. 

For i princippet kunne man jo være kreativ og sige at alt hvad man foretager sig er arbejds relateret? (ikke at jeg har tænkt mig dette)


Blot en nysgerrighed. 



Du kan ikke som ejer - eller ansat - ha et rolex ur som del af din uniform. Du kan bestemt heller ikke købe jakkesæt til dig selv. Du kan købe profiltøj med logo hvis du har en stribe ansatte og kræver de skal gå i det alle sammen fra de kommer til de forlader arbejdet - men du kan ikke købe noget af den slags til dig selv som ejer - Ejer kan IKKE købe tøj til sig selv med mindre det er meget rent arbejdstøj = mureuniform, skorstensfejertøj osv

NEJ ikke alt er arbejdsrelateret - det burde være feset ind med linket til skatteloven § 6 mm. Med den indstilling du viser her, så kan rådet kun være at finde en revisor der kan styre dig lidt rent ud sagt - for du kan komme helt galt af sted -Meget af det du foreslår - f.-eks. rolex uret vil ikke bare være en fejl, men momssvindel givet vis og det har grimme sanktioner

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sirene:

Gældende regler for beklædning og retspraksis: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1920480

jeps bare pas på for den har udgangspunkt i til ansatte - og der er klar forskel i hvad en ledelse kan kræve af ansatte med f.eks. logotøj (hvis vi taler butik osv) og hvad ejer kan give sig selv - når der ikke er ansatte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sales1001:
Tager du fx ejendomsmægler branchen ved jeg at mange får betalt jakkesæt af firmaet som arbejds uniform... 

Her er det som John rigtigt siger, muligt at påsætte logo. Derfor kan beklædning købes via firma.

Sales1001:
Når det er købt over firmaet er det vel bare firmaet som ejer uret og kun må bruges, arbejdsrelateret?

Her er det ikke muligt at påsætte logo, derfor kan du bære dette på arbejde og til tante Agathes fødselsdag.

En skjorte eller habit med "Onkel Osvald's produkthandel" er måske ikke så interessant at bære til tante Agathes fødselsdag.

Men jeg er fuldstændig enig med de øvrige også, nej det kan du ikke.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Pythonrap:

Sales1001:
Når det er købt over firmaet er det vel bare firmaet som ejer uret og kun må bruges, arbejdsrelateret?

Her er det ikke muligt at påsætte logo, derfor kan du bære dette på arbejde og til tante Agathes fødselsdag.

Selvfølgelig er det muligt. Man kan jo få fræset logo ned i glasset på sit Rolexur. 
Det har jeg selv på alle mine... (eller nåhnej - det har jeg faktisk ikke).
Det løser bare ikke trådstarters problem.

Trådstarter er på jagt efter en måde at bruge vores fælles penge til at købe et dyrt ur til sig selv. 
Det er absolut ikke i orden - hverken juridisk eller moralsk.

Hans

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)