Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret og drive en Pølsevogn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har muligheden for at købe en pølsevogn til 40 klik. Jeg tænker den kunne være en god business at have, men den skal kun køre til events, som fester, festivaler og andre højtideligheder. Min plan er at have min lillebror ansat i den, og han er under 16. Mit spørgsmål er så: hvad kræver det? Som jeg har forstået det, kræver det bare at den der servere, har et hygiejne kusus. Mht. til skat osv. ved jeg simpelthen ingenting. Og hvad skal jeg være opmærksom på når jeg køber en pølsevogn? Håber nogen kan hjælpe mig. Mvh

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonatan. 

Der er mange ting man skal have styr på inden man starter og specielt med salg af fødevarer. Du skal bl.a. også være registreret ved Fødevarestyrelsen, udføre løbende egenkontrol af temperaturer på maden m.m. 

Du kan blive lidt klogere her: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Guides/Sider/Salg-af-mad-fra-cykel.aspx

Og så er der selvfølgelig alt det andet med at starte virksomhed, som du selv nævner er én af tingene skat. Skat afholder løbende kurser om bl.a. at starte ny virksomhed, som lyder til at kunne være gavnligt for dig. Du kan se deres kurser her:

https://publish.skat.dk/content/connect/c1/7/en/events/catalog.html?OWASP_CSRFTOKEN=1d694f81ca2aa57ca51270c5e6d3355adf497105ecd390480b1534edc2512383

Mit indtryk er at du ikke tror, at der er så meget man skal have styr på - men det er der. Jeg vil så også skynde mig at sige, at det selvfølgelig er muligt, for der er jo mange andre der gør det. Men det kræver at man har styr på hvad man laver, for ellers kan man komme til at havne i en dum situation især når det er med fødevarer. 

Man kan altid kaste sig ud i det. Det værste der kan ske er, at man lukker, men så bliver man den erfaring rigere :-)

God vind med projektet!

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Tilmeldt 20. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret og tak for hjælpen :) 

Mht. til det link du svarede med fra fødevarestyrelsen, kan det så passe at man overhovedet ikke skal lade sig registere, hvis jeg vælger at sælge mindre end 30 dage om året? mvh.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke selv er sat 100 % ind i disse regler. 

Men en god idé er altid at ringe til relevant myndighed, hvis man har nogle spørgsmål. De er oftest gode til at hjælpe og vejlede alt det de kan, da de har en interesse i at folk kommer godt fra start. 

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)