Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af erhvervslejemål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan foregår det når jeg skal have fat i et erhvervslejemål? Jeg har fundet et lokale, jeg gerne vil leje. Skal jeg gøre det igennem selskabet eller kan jeg leje set i mit eget navn, som privat person?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver ingen mening at leje i dit eget navn som privatperson, hvis lejemålet er et erhvervslejemål og du skal bruge det til din virksomhed.
Hvis du har et selskab, så vil det ikke give nogen mening at leje det i dit eget navn og derved også hænge på det personligt.

Du vil også i mange tilfælde opleve at erhvervsudlejer ikke vil udleje til privatpersoner, men udelukkende virksomheder.
Og det skyldes at et erhvervslejemål ikke må benyttes til privat beboelse. Og hvis det er en privatperson som står som lejer, så kan der være et tvivlsspørgsmål om hvor vidt det så er til erhverv eller ej.

Så næste skridt er at du skal have et udkast til en lejekontrakt fra udlejer - udstedt til din virksomhed, ikke dig selv personligt.

/Jesper

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 6
Fra  Lokalebasen Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben,

Lej det gennem din virksomhed, på denne måde kan du trække momsen fra huslejen fra. Samtidig vil det kun være din virksomhed som hæfter for eventuel gæld eller lignende, frem for at du som person kan risikere dette.

/Dan, Lokalebasen.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lokalerne skal lejes gennem dit firma som jo kan trække huslejen fra i regnskabet.

Som det er skrevet tidligere, bed udlejer om et udkast til lejeaftalen, som du derefter bør lade gennemgå af en ekspert, da der kan være faldgruber som du ikke selv kan se og det koster ikke alverden med denne gennemgang.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)